Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med SMS signal

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-11-07 13:33

Hej

När jag får ett sms så "plingar" det till prexis som sig bör och sms:et står i displayen.
Om jag inte öppnar mobilen och läser det från sin rätta plats så plingar det till igen
efter cirka 5 minuter. Detta är oerhört irriterande för jag tror att jag har fler kompisar än
vad jag har (hehe)
är det någon som har samma? Kan man stäcmga av det andra plinget ? O:-)

:">

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-07 13:45

detta är något som kom in i senaste fw. den visar att hey, du har ett sms och har inte läst det! dvs rör du inte luren och kollar smset så dyker denna signal upp några min efter för att påminna dig att du fått ett sms.

går inte stänga av.

  • Medlem
  • 2008-11-07 13:48

Tack för snabbt svar 20hz.... hmmm lite enerverande är det men bra att veta att det inte
bara va min som flippat ur (lol)

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-11-07 14:06

Jag gillar funktionen om det också fans en "markera som oläst"-funktion i SMS appen. Då skulle man kunna kolla på SMS:et men inte agera på det, markera som oläst och få siffran i SMS-ikonen. Så jobbar jag med mejl och gjorde med SMS på min gamla Windows Mobile...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-11-13 08:02

"Dubbla" SMS-signaler

Har märkt att ibland när jag får ett SMS så hör jag signalen (har TriTone satt som singal, tror jag den hette), men även efter ett tag så kan jag höra samma signal igen, men då när jag kollar så är det bara föregående SMS som finns (om jag inte har läst det), eller så möts jag av ingenting.
Har funderat på att göra en reset, och inte återställa från backup osv för att se om det hjälper. Dock är detta inget stort problem så det dröjer nog ett litet tag innan jag hinner sätta mig med det.

Är det någon annan som upplever samma sak ?

(Gjorde en snabb sökning, men kunde inte hitta någon direkt relaterad info)

Det är en funktion, inte en bugg. i den senaste uppdateringen av programvaran fördes denna funktion in. Jag gillar den inte heller. Den kanske blir valbar i nästa uppdatering, vem vet?

jag här fått för mig att telefonen vill påminna mig om att jag fick ett sms. Därav de dubbla signalerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-13 09:18

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/254359-hj-lp-med-sms-signal.html

Dock bör denna slås ihop med denna då denna har en bättre titel.

Ursprungligen av 20hz:

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/254359-hj-lp-med-sms-signal.html

Dock bör denna slås ihop med denna då denna har en bättre titel.

Fixat.

Helt sjukt jobbigt när någon polare sms:ar på sen kväll/tidig morgon och man blir väckt två gånger för man inte orkar läsa sms just då..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-30 13:09
Ursprungligen av jurassic579:

Helt sjukt jobbigt när någon polare sms:ar på sen kväll/tidig morgon och man blir väckt två gånger för man inte orkar läsa sms just då..

Mute innan man somnar? Vi som kör Push på MobileMe-mail blir annars väckta många gånger...

Jag har också länge inte fattat varför de piper till 2 ggr när ett sms kommer, finns de någon inställning för detta av kunna stänga av i 3.0?

Glömde o säga att de spelar ingen roll heller om jag har läst de eller inte, de piper 2 ggr ändå..

  • Medlem
  • 2009-06-30 12:58
Ursprungligen av westerlu77:

Jag har också länge inte fattat varför de piper till 2 ggr när ett sms kommer, finns de någon inställning för detta av kunna stänga av i 3.0?

Glömde o säga att de spelar ingen roll heller om jag har läst de eller inte, de piper 2 ggr ändå..

jo det går numera efter FW 3,0:

Inställningar -> meddelanden-> "Repetera påminnelse :cool::cool::cool::cool:

Ursprungligen av zn8ke:

jo det går numera efter FW 3,0:

Inställningar -> meddelanden-> "Repetera påminnelse :cool::cool::cool::cool:

Ibland kan de små detaljerna göra en glad

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-07-03 10:44

Nice!

1
Bevaka tråden