Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rugged Mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-13 14:53

Finns det ngt företag som stöt & väderskyddar mindre modell typ macbook? Eller om det finns ngn färdig version som vi inte sett på den svenska marknaden. Lazzara har Ipod kopplat deras senaste LSX 92", det borde finnas dator anpassad för sjöbruk!

Lite skämt åsido, men kanske att Munk Bogballe kan bygga in din maskin i en läderklädd engångsgrill?

"Rugged"? Nej, snarare ruggigt...

Computer
http://www.99.se/allt-om-mac/243341-tr-tt-p-apples-design-d-kanske-h-r-datorn-r-n-got-f-r.html
Svindyr och smaklös dator Munk Bogballe Macbook | Dator | Pryl | Aftonbladet

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-13 17:34

Haha! Inte nått för mig precis vilka ryck en del kan få! Men man bygger massor med ruggade PC datorer för byggnads industrin, arkitekter kör ju mac och dom borde väl ha fört fram önskemål om ruggade mackar?

Jag är arkitekt och kör mac men skulle aldrig komma på tanken att dra med en dator ut på ett bygge! Däremot är bärbara nödvändiga vid föredragningar, möten och kundbesök där presentationer behöver göras, liksom tjänsteresor av olika slag. Inte en miljö som kräver speciellt "ruggiga" datorer... En MacBook Air skulle inte vara fel med tanke på dess snygghet och imagehöjande utseende, men får hålla till godo med min gamla iBook tills vidare.

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-13 20:11

Ja det borde jag räknat ut, jag vet hur sjöluft äter upp elektronik och är inte sugen att släpa på en ruggad PC när man är mac sen många år. Ska kolla med en yacht designer dom brukar ha pejling på det mesta som kommer ut på marknaden.

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-15 13:20

Det finns mac.mini i rugged utförande men det är inte vad jag är ute efter. Jag vill ha en med ljus stark pekskärm som är fukt och vibrations skyddad med SSD disk och magnet kopplade anslutningar inte bara DC allt för att säkra att ingen fukt kryper in. Får se hur långt jag kommer i mitt grävande, men kan man greja sånt för PC vore det väl attan om man inte hade nån som gjort det för mac men det visar sig. Har någon annan på forumet info som kan leda i nån riktning vore det fint om ni delade med er av kunskapen.

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-18 17:14

Ser inte ut att finnas nått annat än mac-mini, har skickat ett brev till Jobs så får vi se om Apple tar fram nått som man kan ha med sig ute i det fria.

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-21 16:45

Dom jag spånat med i USA som sysslar med "ruggedized" datorer tycker samstämmigt att det är underligt att Apple inte har någon, efterfrågan finns enligt dom jag talat med i USA.

1
Bevaka tråden