Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatering för operatörsinställningarna för din iPhone?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-17 12:07

Itunes 8 frågar om jag vill göra "uppdatering för operatörsinställningarna för din iPhone?" (Jag har 2.1 2G iPhone, quickpwn:d)

Jag har Telia, ska jag välja "Hämta och uppdatera" eller kan det riskera min upplåsning månne...?!

Senast redigerat 2008-11-17 15:31
  • Medlem
  • 2008-11-17 13:25

Fick med en sådan idag.
Har ingen aning om vad det var för uppdatering dock.
Inga problem att installera. Och nej, jag har inte jailbrakeat eller gjort någon annan upplåsning på min iPhone 3G.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-17 21:40

Någon som vet om det är säkert att klicka uppdatera?!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-17 22:40

Varför skulle det inte vara säkert?
Aldrig hört om någon operatörsinställning som skulle ställa till det.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-18 13:22

Jag har en jailbreakad, och har uppdaterat.
Inte märkt någon skillnad (som vanligt med operatörsinställningarna).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-19 09:54

Har aldrig sett en sån uppdatering tidigare (till iPhone 1.1.4) utan den dök upp nu, efter det att jag QuickPwnade till 2.1...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-19 17:09
Ursprungligen av mirydh:

Har aldrig sett en sån uppdatering tidigare (till iPhone 1.1.4) utan den dök upp nu, efter det att jag QuickPwnade till 2.1...

Well, det brukar komma vid firmware updates från Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-19 18:53

Om uppdatering av iPhone-operatörsinställningar i iTunes

Hittade mer info om detta. Verkar vara simkortet som bestämmer. Operatörens inställningar läggs in.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2011-10-11 23:59

*bump*

Någon mer än jag som fick nya operatörsinställningar från Telia ikväll, i samband med itunes 10.5?
Jag är nyfiken eftersom jag beställt opereatörsupplåsning i lördags, men ännu inte fått något meddelande i iTunes om att det slagit igenom.

Tänkte att operatörsinställningarna har med det att göra?

Någon som vet?

/M

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-12 07:52
Ursprungligen av Micke F:

*bump*

Någon mer än jag som fick nya operatörsinställningar från Telia ikväll, i samband med itunes 10.5?
Jag är nyfiken eftersom jag beställt opereatörsupplåsning i lördags, men ännu inte fått något meddelande i iTunes om att det slagit igenom.

Tänkte att operatörsinställningarna har med det att göra?

Någon som vet?

/M

Nej, det har dem ikke.

Ursprungligen av Micke F:

*bump*

Tänkte att operatörsinställningarna har med det att göra?

Någon som vet?

/M

Du kommer inte få något meddelande som säger att telefonen nu inte är bunden. Utan du får helt enkelt testa med annat sim-kort.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 10:13
Ursprungligen av illerG:

Du kommer inte få något meddelande som säger att telefonen nu inte är bunden. Utan du får helt enkelt testa med annat sim-kort.

Det får man väl? Jag fick det när jag låste upp min 3G/3GS. Det var bara att se till att operatören ordnade med upplåsningen genom något godkännande som skickades mellan dem och Apple, efter några dagar var det bara för mig att synka telefonen med iTunes och vipps så stod där "Your iPhone has been unlocked".

Ursprungligen av zinned:

Det får man väl?

Jag fick det då inte.

Jag fick också meddelandet som zinned nämner.

1
Bevaka tråden