Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skicka filer till PC

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-11-17 19:50

Hej,
Jag har problem att skicka filer till PC användare. Word dokumenten blir till wordx, jpeg och pdf filer lägger till en ändelse (blir pdff eller pdfd). Har inte haft problemet tidigare och det uppstår bara ibland.

Jag skriver i Pages och omvandlar till worddokument innan jag skickar dem. Jpeg och pdf filerna skapas oftast i Adobe Illustrator.

Applesupporten hade "hört talas om felen" men kunde inte komma på nån bra lösning. Nån som har nåt tips?

Bröt ut ovanstående inlägg till en egen tråd.

Släng inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

/Mod

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-17 20:52

kan du se ett samband med åäö i filnamnen? har fått svaret att det kan vara felet när jag haft problemet.

Har du telia/ComHem som internetleverantör?
De är inne med sina käcka antivirusscannerprogram och ställer till det.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-11-19 19:02

Hm, sorry om jag inte lade in inlägget rätt, det är inte helt lätt att förstå sidans upplägg när man är ny (och jag "bor" ändå på internet...)

Jag har MacOsX 10.5.5 och skickar via Apple mail. Har inte Telia/Com Hem som mailleverantör (utan Riksnet). Måste kolla om det kanske har med filnamnen att göra, fast jag brukar försöka undvika åäö i namnen.

Tack för era svar i alla fall!

Ursprungligen av Ume68:

Hm, sorry om jag inte lade in inlägget rätt, det är inte helt lätt att förstå sidans upplägg när man är ny (och jag "bor" ändå på internet...)

"Nytt inlägg" = Nytt inlägg i den tråd som du just då tittar på

"Ny diskussion" = Ny tråd/diskussion

• Medlem
  • Lund
  • 2008-11-19 19:36

samma fel här faktiskt, oerhört irriterande...

använder mail.app 10.5.5 har Adamo som bredbandsleverantör. har inte sett några samband mellan filnamnen och felet..

1
Bevaka tråden