Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Delningsfilter?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Måste ha tag på ett delningsfilter som delar signal vid 800Hz. Har dock noll koll på vad jag ska kolla på för filter samt vart man kan köpa vettiga.
Syftet är att dela en orgelsignal efter min 50W rörtop så att jag får diskanten till hornen på Lesliet och basen till botten.

Tips mottages ödmjukast.

MVH

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-11-19 12:40

Fanns ju lite prylar där, men tyckte inte jag hitta nått av det jag sökte tyvärr. Tack ändå.

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-20 16:26

hmm jag införskaffade ett aktivt RACK delningsfilter, för att slippa pilla och bygga ett själv .. googla vet inte om dom \ var dom går få fatt i men funkar som dom ska iaf .. kan inget själv om det hela och den enklaste vägen e det enda raka vägen

Smart lösning. Dock vill jag nog bygga in allt i kabinetten så sattsar på ett monteringsbart filter.

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-21 09:30

Då e du en bättre tekkiey än vad jag orkar vara -- hoppas på allt det bästa nu! -- finner säkert en lösning

jag e så lycklig över mitt "rane ac22" [B~]variandten har XLRjaxar jag inte behöver .. men det finns .. och dom kanske går att bygga in .. och slippa trassla .. : )

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-21 09:36

Tanken e att BIiWire'a monitotorer i stereo . Istället för att pilla med spolar, motstånd och kondensatorer .. Låsa in värden i ditt fall 800Hz i kabinett .. MEN men en kan ju ingenting om hur man räknar ut delningsfrekvenser och vilka komponenter som man måste ha för viss frekvens .. :[

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-21 09:37

Allt det bästa med bygget -- ska jag säga igen!

Tack för uppmuntran. Jag har pluggat endel elektronik så den biten är ja inte allt för orolig över. Går ju att läsa sig till mycke på internet med. Dock har jag problem med att hitta rätt hårdvara. Men det löser sig tids nog...

1
Bevaka tråden