Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska jag köpa iPhone 2g eller 3g?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-21 15:55

Ska BARA ha en iPhone , så underbara , men vilken ska man satsa på ? hört att 2g har sämmre ljud,tappar samtal och sådant. Den är ju också mkt billigare , Gps byr jag mig knappt om , mest musik och hårdvara som är viktigt. Den ska vara olåst för jag använder Tele2. Vad tycker ni ? någon ide? Om någon vill sälja en iPhone har jag en tråd på köpes!
Mvh Franzer

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-21 17:49
Ursprungligen av franzer:

Ska BARA ha en iPhone , så underbara , men vilken ska man satsa på ? hört att 2g har sämmre ljud,tappar samtal och sådant. Den är ju också mkt billigare , Gps byr jag mig knappt om , mest musik och hårdvara som är viktigt. Den ska vara olåst för jag använder Tele2. Vad tycker ni ? någon ide? Om någon vill sälja en iPhone har jag en tråd på köpes!
Mvh Franzer

Eftersom du inte ska köra Telia, är det enklare med en G1. Att den ska tappa samtal oftare än G2 härör sej nog från äldre firmwareversioner....

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-22 15:07

Okej tack ! hur är skillnaden på ljudet då ?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-22 16:04

Okej tack ! hur är skillnaden på ljudet då ?

Jag tycker inte det är någon stor skillnad. Oftast är "kringljudet" mer störande så det märks ingen skillnad alls.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-22 16:23

okeej tack för svaret ! varför ska man inte köpa den som inte har 3g då ? om det finns några sånna orsaker ?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-22 22:56

okeej tack för svaret ! varför ska man inte köpa den som inte har 3g då ? om det finns några sånna orsaker ?

För min del är det GPS som styrde.

om du funderar över prisvärdighet

om du funderar över prisvärdighet så är 2g klart bättre variant.
Jag använder själv 2g med tele2 och är jätte nöjd. Den är enklare att låsa upp, och eftersom det finns ingen riktig gps program än som tomtom eller liknande fungerar triangulering i 2g också när man vill hitta position.
ha d

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-23 10:39

Okej , på era svar låter det som att en 2g är den bättre varianten att satsa på om man inte vill använda Telia. Har jag förstått rätt ?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-23 11:59

Okej , på era svar låter det som att en 2g är den bättre varianten att satsa på om man inte vill använda Telia. Har jag förstått rätt ?

Japp.
Hur det blir efter nyår eller till sommaren ve vi ju inte....

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-23 12:00

Kenjon , hur menar du då?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-23 12:43

Om/när det blir upplåst från Telias sida. Men det finns ju inga pressreleaser om sådant ännu direkt så det lär nog ta ett tag till.

Dessutom kommer det väl säkerligen en ny version av iPhone och frågan är när...

Jag har idag en P1i och tele2 (via jobbet) och det känns lite väl dyrt att punga ut närmare 6kkr för att kunna nyttja nya iPhone. Så jag nöjer mig tillsvidare och hoppas i hemlighet att min P1:a skall gå sönder

Ursprungligen av d99gnu:

Om/när det blir upplåst från Telias sida. Men det finns ju inga pressreleaser om sådant ännu direkt så det lär nog ta ett tag till.

Dessutom kommer det väl säkerligen en ny version av iPhone och frågan är när...

Jag har idag en P1i och tele2 (via jobbet) och det känns lite väl dyrt att punga ut närmare 6kkr för att kunna nyttja nya iPhone. Så jag nöjer mig tillsvidare och hoppas i hemlighet att min P1:a skall gå sönder

"P1"?!!?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-23 14:00
Ursprungligen av theplague:

"P1"?!!?

Första träffen på google? Eller vad var oklart?

Ursprungligen av d99gnu:

Första träffen på google? Eller vad var oklart?

Jag vet inte vad en "P1" är, kan du förklara?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-11-23 14:42
Ursprungligen av theplague:

Jag vet inte vad en "P1" är, kan du förklara?

Och hade du gjort som det stod (sökt på Google) hade du fått förklaringen
En SonyEricsson-mobil.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-23 12:58

det gjorde jag med d99gnu har en SE W960i som skärmen sparack på för några dagar sedan

1
Bevaka tråden