Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man se hur mycket batteriet är laddat i procent?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

kan man kolla på hur många procent batteri man har kvar?:cool:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-22 19:05

Jag har hört att det finns någon applikation som gör att man kan se batteristatusen, kommer inte ihåg vad den heter...

Jag har letat runt som sjutton och googlat men hittar inte något. Kan du inte berätta varför du behöver veta så noggrant hur mycket som är kvar så kanske vi har en annan lösning på din fundering.

:p

jo jag vill ju se hur mycket batteri det finns kvar för se hur mycket musik jag kan lyssna på och jag vill töma batterit helt och hållet

Aha, jag förstår.

IPoden varnar när det är 20% resp 10% av batteriet kvar (om jag inte missminner mig). Det kommer upp i form av små meddelanden på skärmen. Du behöver bara klicka på OK på dom. Sedan visar den rött så man vet att nu är det nästan slut. Efter det så stänger den av sig själv när den är helt tömd. Batterisymbolen är bara ungefärlig men jag tycker att man kan se ganska bra hur mycket tid som är kvar. Man ska ladda upp och helt ladda ur sin iPod minst en gång i månaden. Det kallas för en laddningscykel.

Jag har laddat ut batteriet helt flera ggr på mina iPoder och har inte märkt någon försämring av batteriet. Du kan läsa här om hur man kan se till att få så bra batteritid som möjligt: Apple - Batterier - iPod och här: Tips och trick för hur du får ut det mesta av batteriet i din iPod.

Man kan ladda upp sin iPod när som helst och behöver inte vänta tills den är helt urladdad. Dessa batterier behöver motion och bör användas för att må bäst. Batteritiden kan förkortas lite nu när det är kallt men det betyder inte att det är något fel på iPoden. På sommaren ska man se upp för utsätts iPoden för temperaturer över 35° kan den skadas permanent. Det tar 4 timmar att ladda upp den helt men redan efter 1-2 timmar är den laddad till 80%.

aha ok tack för tipsen men vad då kan man inte andvända den när det är över 35 grader varmt hur ska jag ta med den när jag ska åka till mitt hem land som är över 40 grader varmt och ibland här i sverige kan det bli lite över 35 grader men det brukar det nästan aldrig hända:cool:

Jag läste här:
"iPods temperaturzon. iPod fungerar bäst mellan 0° och 35 °C. Du bör förvara den i mellan -20° och +45 °C. Det bästa är om du kan förvara din iPod så nära rumstemperatur som möjligt (22 °C är idealiskt)."

Ja, undrar just vad som händer om den blir för varm. Kanske du får förvara din iPod Touch i en kylväska ?:tveksam:

aha ok jag tänkte på samma sak men det är väldig dåligt att den inte klarar mer än 45 grader eller jag borde skaffa en ac till den det skulle bli utmärkt:p

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-11-27 23:31

Om du har jailbreakat den så finns det 2st olika apps som visar batteriantalet i procent (SJUKT PRAKTISKT) Det ena heter Bossprefs och det andra heter SBSettings.

Visst ja, jailbreking. Brukar glömma bort det eftersom jag inte använder det själv på min iPod Touch. Tack för hjälpen, Fezze och välkommen hit till 99.se !:)

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-11-29 02:51

Hehe, andra gången du välkomnar mig

Ja, gud vad snäll jag är !
Nu känner du väl dig ordentligt välkomnad då ?

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-12-01 06:36

Självklart!

1
Bevaka tråden