Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eMac!!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-29 11:53

Yeehha!
Kolla in www.apple.com nu!!

Yes, 1280 x 960!!

Kostar bara $999 på Apple Store for Education..

Rätt ok pris..
Däremot kostar en PM G4 bara från 1099 dollars...

• Oregistrerad
  • 2002-04-29 12:29

Synd bara att det verkar som om den enbart kommer säljas i USA....

Nej, de har lagt upp den på apple.se... minsta modellen saknar modem - skönt! Vad jag kan förstå är det 10000 ink moms?! Detta är mer eller mindre exakt vad jag har velat ha- en sådan blir det, förr eller senare... Oerhört ´rätt´ av apple!! Snyggt!

/M

• Oregistrerad
  • 2002-04-29 12:51

Kommer dock inte att kunna köpas av privatpersoner utan säljs ändas till skolor. Lite synd, men man får väl hoppas att de kommer ut i svenska skolor iaf.

• Medlem
  • 2002-04-29 13:00
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PageNotFound. /Per:
Kommer dock inte att kunna köpas av privatpersoner utan säljs ändas till skolor. Lite synd, men man får väl hoppas att de kommer ut i svenska skolor iaf.

Undrar om det beror på att den inte är lönsam? Den är ju mystiskt billig. Annars känns det som en klar iMac-killer. Det är ju kanske inte heller helt bra för affärerna, men förhoppningsvis har iMac redan betalat sig.

Skärmen visar maxupplösningen endast i 72Hz = suger..

1024x768 går däremot i 89Hz.

Varför den är så billig, skulle ju kunna vara att dom har överflöd på 700MHz G4or..
Skalet kanske är en gammal iMac uppdatering som aldrig blev av?

Det ryktades ju länge om en 17" iMac

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Det ryktades ju länge om en 17" iMac

Nya iMac G4 kanske inte var det som skolorna ville ha. Jag tror de är mer pigga på eMac. Den är också gjort för dem.

Angående nya TiBook 800 så hoppas jag att den inte bullrar för mycket.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PageNotFound. /Per:

Saxat från apple.com/se

Vem kan handla?
Följande enskilda personer inom utbildningssektorn har möjlighet att handla via Apple Store for Education Individual:

* studenter som är minst 18 år och studerar på heltid eller halvtid vid KomVux, folkhögskola,universitet eller högskola i Sverige
* lärare vid institutioner inom för-, grundskola, gymnasium, KomVux, folkhögskola samt universitet eller högskola i Sverige

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-04-29 13:41
Citat:

quote: * studenter som är minst 18 år och studerar på heltid eller halvtid vid KomVux, folkhögskola,universitet eller högskola i Sverige
* lärare vid institutioner inom för-, grundskola, gymnasium, KomVux, folkhögskola samt universitet eller högskola i Sverige

Bara att sätta upp sig på en 5-poängare och kamma hem en då?

Edit: OK då, kanske 10 p. eller vad det blir för halvtids studier

[ 29 April 2002, 13:43: Meddelandet ändrat av: MigueI ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-29 16:08

Hur lång tid tar det innan någon trycker in högtalarna på den? Fem minuter? Fyra?

Men det här betyder att iBook säkerligen får en G4-processor snart.

Uppdatering:

Aha, det medföljer plastfronter till eMacens högtalare. Bra!

[ 29 April 2002, 17:48: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-29 18:23

Känslan inför eMacen är delad....

En "skolMac" är ett bra koncept och den här maskinens prestanda kontra pris är helt klart
intressant!

Designen är konsekvent Apple! Men samtidigt känns det nu som ett steg bakåt tillbaka till "gamla" iMacen (hur många gånger önskade vi oss inte en iMac med 17" skärm i den gamla designen !?!?)...

Är det fler än jag som tycker den är snyggast bakifrån ?!

Roligast är dock toppningen av PowerBooken - den blir bara bättre och bättre!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-04-29 18:38

Djääääkligt snygg i "baken", tveksam till den något fyrkantiga looken i fronten dock... Undrar hur många färger man kommer att kunna få den i...
Eller skall Apple vara konsekventa i den silver/vita skalan??

Fast, det kliar ju lite i shoppingdelarna... Min dotter behöver en burk på sitt rum... Hon är ju snart "ettåetthalvt"

[ 29 April 2002, 18:39: Meddelandet ändrat av: Jonaz ]

Jag slängde ihop en liten (1280*1024 180k) skrivbordsbakgrund med eMacen.

http://xtra.8m.net/emacs.jpg

Den är aningen otydlig... ni kan väl säga till om ni över huvud taget förstår den.

Förtydligande : Priset är 11.000SEK+moms..och 13 för den dyrare modellen

Förtydligande : Priset är 11.000SEK+moms..och 13 för den dyrare modellen

Det enda negativa med eMacen enligt mig är att den högsta upplösningen bara kör 72hz, annars är det en underbar maskin för ett underbart pris.

1
Bevaka tråden