Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filer från Mac till Pc funkar ej med Parallels

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-23 15:14

Får det inte att funka med att föra över filer från mac till pc med senaste Parallels.

Jag har installerat Parallels, Vista Home Edition och även Parallels tools vilket alla säger man ska göra för att får det att funka med överföring av filer, men inget händer sen när jag drar över filer...

Inte heller funkar det att dra över filer direkt till HD-ikonen för Vista i någon mapp.. då säger den att jag inte har behörighet....

Vad kan vara felet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-25 19:24

Hmm... ingen som vet?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-25 21:49

Jag kör inte med Parallells så jag vet inte men... kan det ha att göra med filsystemen, att du kör NTFS på Vistan vilket MacOS inte kan skriva till?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-26 19:55
Ursprungligen av planB:

Jag kör inte med Parallells så jag vet inte men... kan det ha att göra med filsystemen, att du kör NTFS på Vistan vilket MacOS inte kan skriva till?

Hmm.. kanske är det så? Men borde det inte funnits någon tydlig info om detta innan man installerar då? Det tycker jag. Har dock inte stött på någon sådan info.

Hur installerar man annars Vista rätt så detta funkar?

Med senaste versionen av Parallels så skall det vara helt transparant och du ser Mac filerna i PC.

har du installerat Parallells tools? De krävs vad jag vet...

1
Bevaka tråden