Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt hem för 99mac.com?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan en månad tillbaka har det varit klart att 99mac.com (och alla andra servrar) ska flytta till ett nytt hem - webhotell.

Jag har förhandlat med Internet5 om att få uppkoppling via den fiberkabel som redan finns dragen till det kontorshus där jag jobbar. För 10 dagar sedan fick vi offerten för själva fibern och sedan skulle det ta "några timmar" innan allt var klart med totallösningen.

Tyvärr inträffade det oundvikliga: Svensk semester.

Så en snabb fråga: finns det någon med fast internetlina som kan vara hem åt 99mac.com fram tills dess att jag får fiberförbindelsen klar till vårt kontor? Bör inte ta mer än 4-6 veckor.

Hör av er till mig i såfall - flytten bör ske omedelbart...

08-612 90 20

/Martin

Vad snackar vi för hastigheter?

Gomorron förresten..

Det är inte något extremt alls - räkna med ca 100GB/mån för alla tjänster och siter. En vanlig 0.5Mbit lina räcker jättebra.

Det är två servrar: en 2U och en 4U burk (2U är avsedd för rackmont.)

Jag kan dock inte hosta på bredbandsbolaget eller liknande, det måste vara en "kommersiell" internetlina.

Ps. Ringde till Levonline och dom kommer med offert om 15 minuter.

Well, jag har tillgång till en 1mbit-lina från song som man kan utnyttja.. finns på kungsgatan. annars vet jag att det finns en 1mbittare på macoteket (också från song) som står helt oanvänd fram till nyår tror jag. Bara att plugga in. Där finns plats för burkarna också

Åfan - det var som tusan. Ring mig?

Fick tag på internet5 precis - eventullt klart om en timme.

Då flyttar vi servrarna idag - med risk för driftstopp i max 24 timmar (beroende på era DNS-inställningar)

/Martin

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag kan dock inte hosta på bredbandsbolaget eller liknande,

Hosta på bredbandsbolaget? Det låter som nys tycker jag.

Ok - flytten går till Internet5 under Juli månad, jag återkommer med exakt tid och datum.

1
Bevaka tråden