Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn fastnar när jag startar Vuze!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har ett mycket underligt problem,

när jag här om dagen pluggade in en ethernetkabel i min nya macbook för att tanka ner lite filer så börjar allt bra, MEN efter att jag pluggat in ethernetkabeln, startar Vuze och filerna börjar att tankas ner fastnar allt efter ett tag.
Efter ca 1 minut börjar hastigheten falla ner och tillslut bli 0 kb/s!
Då jag försöker stänga av Vuze fastnar programmet, jag kan inte heller tvångsavsluta. Allt fastnar och datorn börjar tänka febrilt, det enda som hjälpte var att hålla ner on-knappen och sedan starta om datorn.

Varje gång jag försökte ladda ner på nytt hände samma sak.

Någon som kan hjälpa mig?

Vanligtvis sitter jag med ett 3G-modem från 3. Jag funderar på om det kan vara något med den att göra? Jag har tidigare lyckats laddat ner filer via ethernetkabel innan 3G modemet kom.

Jag har "Automatiskt" valt under nätverksinställningar då jag har ethernetkabeln ansluten.

mvh

Kan vara att din router har en inställning som gör att den går in och bryter när den tolkar dina portöppningar som en synFloodAttack startad från din dator.

Det finns en massa diskussioner kring Transmission och liknande problem, läs lite där.

Vuze är också ett skit för den skall dra igång Java då. Så se till att ha senaste versionen här...och att den är i ordning.

1
Bevaka tråden