Sådär. Nu sitter jag med en helt ny LCD-panel i min 2 år gamla macbook och Apple har betalat allt förutom bussbiljetten in till Malmö.
Tack Apple!
Skärmen blev värre och värre efter de första posterna och det var till slut svårt att använda den del av skärmen där detta problem var. Det var ung. 5 cm brett parti, från toppen till botten av skärmen, som låg ca 10 cm in från vänster som var dåligt. Jag ringde Apple, väl medveten om att garantin hade gått ut, och pratade med deras support.
Jag höll mig väldigt trevlig och tydlig med problemet. Jag hänvisade även till en Macbutik här i Lund som jag visat datorn för och där de stod handfallna för problemet. Apple rekommenderade först att jag själv skulle lämna in den till ett serviceställe och betala reparationen själv men jag stod på mig och hävdade min reklamationsrätt. Eftersom det inte fanns några som helst yttre påverkningar på datorn kändes det nästintill omöjligt att jag skulle kunnat få till ett sådant fel.
Jag hade även ett kort på flickr som jag fick visa för en av deras tekniker på apple och därefter gick de med på att ta in den för undersökning. Detta visade även sig då att skärmen helt enkelt hade blivit dålig och de bytte den utan någon extra kostnad.
Kort och gott, mycket bra jobb Apple!
Sedan kan jag tycka att det är lite märkligt att min 3 år gamla Ipods skärm håller bättre än min 2 år gamla Macbook, men men...