Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya regler för köp i US iTunes Store

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det "roliga" slut.
iTunes har infört nya "Terms and Conditions" när det gäller köp i den amerikanska iTunes. De kommer att använda "...technologies to verify such compliance." Vilket väl betyder att de kommer att använda olika tekniker för att se att man efterlever det samtycke som man ger (att man bor i USA).

Vågar nog inte mig på att köpa filmer (betalda med GiftCards) genom US Store längre. Det där "technologies" låter inte kul.....:tveksam:

Hmmm... Det vore inte bra.. Jag är storkonsument och betalar för mig med gift cards.. vore väldigr tråkigt om det skulle försvinna innan det går att köpa/hyra film i Svenska iTunes

Jag tror det har stått där innan. Har det inte det?

Har iaf minst stått med sedan 12 november.

Jaja, jag kör på så länge jag kan.....
Jag hittar väl på någon lögn att jag är amerikansk utbytesstudent i Sverige som får GiftCards av pappa i USA?

Ja, det är ju ganska nytt och jag såg det först i förrgår. Synd !
Det har verkligen varit kul att se på riktiga filmer i sin iPod Touch och iPod Nano.
Blir ett moraliskt dilemma detta (som om det inte har varit det förut ). Vågar mig nog inte på detta längre men är oerhört frestad att göra det.

Det värsta som kan hända är förmodligen att de stänger ner kontot man har.

Bara det inte blir så att man är portat på livstid från iTunes Store. Jag har blivit riktigt beroende av de fina programmen i App Store. Får väl sluta använda den e-postadressen som jag uppgett då.
Är ni säkra på att inget mer händer ?:tveksam:

Om nu någon skulle ha blivit avstängd från iTS så borde den nyheten ha dykt upp rätt snabbt på nätet. Det är väl bara att använda en annan email-adress ifall man nu skulle råka få köpstopp i US iTS.

Uh oh....ska jag bli orolig nu?

• Medlem
  • 2008-12-25 21:55
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Uh oh....ska jag bli orolig nu?

Nejdå, du är ju bara en utbytesstudent..

Det måste vara något tekniskt strul bara. Inte fan sitter någon på Juldagen i Cupertino och klickar på "ban"-knappen. Jag vill ju hyra "Monty Python -"Holy Grail" och "Resevoir Dogs"! (veckans hyrfilmer för 99 cent styck).

Vilken tur. Jag öppnade iTunes igen, klickade för att logga in och skrev in mitt lösenord. Då dök "informations-sidan" upp och bad mig kolla mina adressuppgifter. Så jag ändrade adress från "Bighouseontheleft" till något mindre konstigt och sedan fungerade min kredit igen.

Kvällen räddad!

Jag har noterat en existerande persons namn och adress. Det är en släkting som mailar koderna till Gift Cards till mig.

Återföll till mitt "kriminella" beteende idag och laddade ned några filmer (ex senaste Indiana Jones) och kortfilmer. Toppen att kunna se riktiga filmer i iPod Touch under resor. Många kostar ca 32 kr att hyra under 30 dgr och 24 tim när man väl tryckt på startknappen. Gratisfilmerna har jag inte alls varit intresserad av hittills.

1
Bevaka tråden