Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xserve G4 1,33ghz Värdering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har blivit erbjuden en Xserve G4 1,33ghz utan grafikkort.
Vad värderas denna till?
Är det svårt att flasha ett grafikkort för att få att fungera i den?
I övrigt ska den vara i fint skick.
/MVH
Patrik

Prestandamässigt är dom inte så roliga längre men eftersom den är rackmonterad så har den ett betydligt högre andrahandsvärde än motsvarande Power Macintosh G4.

Grafikkort går att köpa billigt på eBay till exempel - jag tror jag betalade runt 250kr inkl frakt för dom. Faktum är att du oftast inte behöver grafikkort utan du administrerar den med Apple Remote Desktop. Vi har många Xserve G5 utan grafikkort i vårt rack.

Jag skulle nog säga att den är värd 4000kr? Kanske mer om du hittar rätt köpare.

Ursprungligen av Björnström:

Prestandamässigt är dom inte så roliga längre men eftersom den är rackmonterad så har den ett betydligt högre andrahandsvärde än motsvarande Power Macintosh G4.

Grafikkort går att köpa billigt på eBay till exempel - jag tror jag betalade runt 250kr inkl frakt för dom. Faktum är att du oftast inte behöver grafikkort utan du administrerar den med Apple Remote Desktop. Vi har många Xserve G5 utan grafikkort i vårt rack.

Jag skulle nog säga att den är värd 4000kr? Kanske mer om du hittar rätt köpare.

Ok! det va det jag fundera på om det gick med ARD! fan va bra!
men iaf du tror inte att det ska vara några problem att få ut 2000kr+ iaf?
/MVH
Patrik

Jag köper den för 2000 direkt

hehe ok ah men då vet jag iaf tack för hjälpen så länge!

1
Bevaka tråden