Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låste min 3G - hur låser jag upp?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-25 12:54

Jag köpte en 3G från Hong Kong som kom med ett sånt Smartsim-kort till, så att det skulle funka med mitt Telenor abonnemang. Har funkat urbra. Men så var jag lite (!) disträ i lördags och uppdaterade till 2.2 så nu står det bara "No service" hela tiden.

Så förlåt en dum fråga men vad kan man göra för att lösa det: köpa ett nytt Smartsim? Byta till Telia? Vänta på att iphone dev team hittar på ngt genialiskt (har inte klart för mig hur nära de är den där soft unlocken men frågan är om jag sabbat det genom att uppdatera ändå?)?

All hjälp tas tacksamt emot.

Du kan inte tänka dig att läsa runt lite bland det som har skrivits om detta redan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-25 13:38

Jo

Jo, tro mig; jag har letat en stund och fortsätter göra det, men inte hittat ngt rakt, entydigt svart på just den frågan så då tänkte jag jobba på två fronter.

Skämtar du, hittar du inte ens den här tråden?: http://www.99.se/uppl-sning/255290-uppdatering-till-2-2-gjorde-smartsim-obrukligt.html

Jo, rubriken är ju ganska otydlig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-26 10:31

Nejdå

Ursprungligen av theplague:

Skämtar du, hittar du inte ens den här tråden?: http://www.99.se/uppl-sning/255290-uppdatering-till-2-2-gjorde-smartsim-obrukligt.html

Jo, rubriken är ju ganska otydlig.

Om du hade brytt dig om att titta där så hade du
1. sett att jag redan skrivit där
2. förstått att mitt problem bottnar i att jag inte har en Telia-mobil utan en köpt i utlandet, så den tråden svarar inte riktigt på min fråga ändå.

Men fortsätt att vara sarkastisk bara...

Ursprungligen av Sebbax:

Om du hade brytt dig om att titta där så hade du
1. sett att jag redan skrivit där
2. förstått att mitt problem bottnar i att jag inte har en Telia-mobil utan en köpt i utlandet, så den tråden svarar inte riktigt på min fråga ändå.

Men fortsätt att vara sarkastisk bara...

Det är exakt samma problem, oavsett vart iPhonen är köpt.
Det handlar om smart-sim vs. FW 2.2.
Punkt.

1
Bevaka tråden