Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adventskalendern på Supporter Lounge™

Tråden skapades och har fått 105 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-21 18:10

Karo, Karo, Karo, jag har ett litet problem
rest ifrån mitt uppdrag, utan dator och modem.
Min gamla mobil den trilskas, vill ej sända bilden på Sam
som jag tog alldeles innan han brände bort morrhåren vänster fram!

Återkommer...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-21 18:50

Mobilen klarade inte forumets uppladdningssida för bilder, men däremot webgränssnittet för filuppladdning på mac.se (gamla adressen son ska fasas ut).

Så här är bilden på Sam. Morrhåren ovanför vänster öga finns inte längre, och han är en erfarenhet rikare denna första 4:e advent han upplevt.

En fridfull jul önskar jag, från baksätet, till er alla var ni än befinner er, da'n före da'n före da'n före doppareda'n!

Oj Ingo, ditt rim var mycket bättre än mitt !:D
Och din bild är verkligen stämningsfull och rätt för den här dagen.
Stackars katten men den märkte väl knappast att det hände ?

Nu är det min tur. Jag vill dela med mig av två saker dels en bild från ett av de många ljuspunkter som finns vår stad under den mörka tiden på året. Stad i ljus är en fras som verkligen passar.

Den andra bilden tog jag för precis ett år sedan. Den är tagen i träsken i östra Costa Rica, dit längtar jag verkligen tillbaka. Visst är det betagande vackert.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-12-22 12:05

Tilläggas kan att den övre av Örjans bilder visar Delfinfontänen i Järnvägsparken i Norrköping. Där ersätter man sommarens vatten med ett "ljusfall" på vintern. Detta som en del av Norrköpings satsning på Stad i ljus under vintern för att lysa upp en annars mörk och trist årstid.

http://www.norrkoping.se/stadsmiljo/evenemang/stad-i-ljus/

Har kollat på länken nu och måste tillstå att Norrköpings vinterbelysning är mycket vackrare än Göteborgs. Längs Avenyn är den blå slingor på träden. Inget snyggt alls. Fast Lisebergs alla miljoner lampor är väl svårslaget, mycket stämningsfullt.

Costa Rica-bilden var fin. Men själv är jag lite skraj för att ge mig in i en djungel. Har aldrig gjort det men ser framför mig ormar och jättespindlar i vartannat fotsteg samt myggor i duvstorlek !:confused: Har jag sett för många läskiga filmer månne ?

Ursprungligen av KaRo:

Costa Rica-bilden var fin. Men själv är jag lite skraj för att ge mig in i en djungel. Har aldrig gjort det men ser framför mig ormar och jättespindlar i vartannat fotsteg samt myggor i duvstorlek !:confused: Har jag sett för många läskiga filmer månne ?

Ja vi träffade bl a på BoaConstrictor, sködpaddor, kajmaner, apor, ödlor och en massa fåglar. Dessutom två av Costa Ricas trögdjur den tvåtåiga och den tretåiga. Den femtåiga finns bara i parlamentsbyggnaden fick vi höra och den finns nog väl representerad i Sverige också

Ursprungligen av Gunnar B:

Tilläggas kan att den övre av Örjans bilder visar Delfinfontänen i Järnvägsparken i Norrköping. Där ersätter man sommarens vatten med ett "ljusfall" på vintern. Detta som en del av Norrköpings satsning på Stad i ljus under vintern för att lysa upp en annars mörk och trist årstid.

Stad i ljus, Norrkpings kommun

Tack för din komplettering Gunnar, du och jag vet ju dessutom att bilderna visar inte allt, välkomna ner på nyårspromenaden det är en fin tradition.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-23 01:35

Lucka # 23, Kolmården

Att det när detta skrivs skulle vara dagen före dopparedagen känns verkligen främmande…då en jul utan snö inte känns som en "riktig" jul

Den enda snön i sikte här i krokarna är den snöhög som kan skönjas utanför vår lokala is- och curlinghall…för att inte tala om all frost i frysen härhemma.…

För att minnas vintrar "från förr" behöver jag bara gå tillbaka något eller några år…till exempel till vintern 06/07.

Bilderna nedan togs i ett fint vinterväder i varghägnet på Kolmården. Fler bilder här…

Guidade visningar med garanterad "nära-vargar-upplevelser"!! Läs mer här…

- Torkel

Så du är "mannen som talar med vargar" ?
Spännande bilder, det där skulle jag kanske våga mig på. Vargarna ser ganska gosiga ut så där på nära håll. Ni blev väl beordrade att huka er förstår jag ? Hur kändes pälsen, sträv som hos en schäfer ?
Jag har varit på Kolmården för länge sedan men kom inte ihåg att det fanns några safari då. Det var väl som mest att klappa baby-grisar och små getter.

Ja nu är det julafton om 43 minuter.
Adress@mac ska visa sista bilden.
Go for it !

Lucka 24 på julafton

Ursprungligen av KaRo:

Ja nu är det julafton om 43 minuter.
Adress@mac ska visa sista bilden.
Go for it !

Helt rätt KaRo ! Nu har det gått några minuter in på julafton den 24:e december.
Känner mig först tvungen att visa min skrivbordsbild för att hedra den stundande helgen.

@ Börjar med en en bild på mitt skrivbord för att få den rätta stämningen.
@ Har varit ute i sista stund för den där julklappen som "glömdes bort".
Gick till en byggmarknad - prova kläder har man ju hört talas om - men
vad provar man på en byggmarknad ? Tydligen gör man det - badkar.
@ Ovanligt klar natt på julafton - men vad har hänt med månen ? Är det
något på gång - skall man sätta på nyheterna.
@ Mitt fönster ser i alla fall tryggt ut - julen är här.
@ Fick in grannens katt på tidningsomslaget tidigare idag.
Fortsättning följer.......

Ursprungligen av adress@mac:

Helt rätt KaRo ! Nu har det gått några minuter in på julafton den 24:e december.
Känner mig först tvungen att visa min skrivbordsbild för att hedra den stundande helgen.

@ Börjar med en en bild på mitt skrivbord för att få den rätta stämningen.
@ Har varit ute i sista stund för den där julklappen som "glömdes bort".
Gick till en byggmarknad - prova kläder har man ju hört talas om - men
vad provar man på en byggmarknad ? Tydligen gör man det - badkar.
@ Ovanligt klar natt på julafton - men vad har hänt med månen ? Är det
något på gång - skall man sätta på nyheterna.
@ Mitt fönster ser i alla fall tryggt ut - julen är här.
@ Fick in grannens katt på tidningsomslaget tidigare idag.
Fortsättning följer.......

Nu kommer fortsättningen.......

@ Försöker nu med 99.mac. på omslaget. Får se om det lyckas.
@ Slutligen - GOD JUL - alla >60.000

Vilken underbart härlig tråd det här blev. Bra gjort allihop.

Stort tack till alla men framförallt KaRo!

Haha ! Månen såg verkligen helskum ut.
Kul bilder adress@mac.

Har bett Björnström om en bild men han har av någon anledning annat för sig så här en vanlig onsdag, vad det nu kan vara ?;)
Marcus K hoppade in som en trevlig ersättare för forumledningen. Tack för det !

Kul att vi fick ihop vår Adventskalender.
Tack alla som deltog och
en stor Julkram till er alla i Supporter Lounge !

Bevaka tråden