Hej på er,
Tänkte belysa ett allvarligt fel jag och ett gäng andra ny MBP-ägare har råkat ut för.
När man kör spel i Boot Camp (med XP eller Vista) eller i OS X på externa grafikkortet, dvs någon applikation som använder processorn och grafikkortet hårt, så släcks plötsligt skärmen helt, ljudet fortsätter ett tag till men börjar sedan loopa när spelet kraschar helt.
Detta kan hända allt från en minut till en timme in i spelandet. Bara hårdbootning gäller för omstart.
Att exakt samma fel uppstår både i OSX och Windows tyder på ett hårdvarufel, eller hur? Kanske ett någon bios-uppdatering kan avhjälpa iofs.
Se tråd på Apple Supportforum:
Apple - Support - Discussions - Screen turns black when gaming? ...
Vissa rapporterar att det inte uppträder efter att man installerat drivrutiner från laptopvideo2go.com, andra säger att dom fått felfria maskiner från Apple, eller så har byte av moderkort hjälpt.
Det verkar allmänt osäkert än så länge vad själva problemet är och vad som faktiskt hjälper. Apple ska vara medvetna om problemet enligt en post på forumet, och kollar förhoppningsvis på det.
Själv avvaktar jag och sprider informationen tills jag får lite mer information själv, men kommer ringa Apple och Macoteket och kolla läget.