Vill du ha en dialog med svenska Apple och kan tänka dig ett rimligt upplägg på hur detta skulle kunna fungera? Har nu kommit i ett läge där deras VD Oscar Bjers inte är totalt främmande eller avvisande inför en sådan tanke och där jag är en sorts "mellanhand". Efter att jag nyligen skrev till honom och påpekade en del hos dom som vi inte är så förtjusta åt i samband med personalköps upphandling av macar så har jag fått en förfrågan om hur detta skulle kunna läggas upp.
Var noga med att du i svar på denna tråd försöker se saken ur både perspektivet som användare och som att du faktiskt jobbade på Apple. Som jag ser det så är det INTE rimligt att dom ska ha koll på allt som skrivs här, på den punkten bör vi hitta en lösning. Allt började med följande tråd där även mitt mail till Oscar Bjers finns publicerat, däremot så plockar jag bort hans adress i detta inlägg:
http://99mac.com/cgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=001222
+++++++++++++++++++
Från: Oscar Bjers <[email protected]>
Datum: Mån 29 april 2002 kl 10.26.15 (Europe/Stockholm)
Till: <[email protected]>
Ämne: Re: Apple & upphandlingsförfarande...
Ja, precis, det är det att uttala sig I ett "öppet forum" som kan vara svårt att fullfölja, går man in och svarar en gång måste man ju kunna följa upp det på ett bra sätt och det är inte alltid man har tid eller kan svara av olika anledningar.
Västra Götalands läns landsting , har vi hört följande, att de skall göra en ny upphandling om sex månader och kommer då att ta med Mac, det är det vi hört från några anställda där, så vi får säkerställa det. Eftersom vi inte var med I anbudsförfarandet kan de inte ta in oss nu tydligen.
Tack för tipset.
Hur skulle det fungera I praktiken om du skulle vara "mellanhand"?
Oscar
+++++++++++++++++++
Så gott folk, vilka förslag har ni till upplägg. Kan det vara rimligt att 1 gång varje månad lämna över 10 synpunkter på förbättringar. Skulle admin vilja lägga upp några former av omröstninga... fyll på själv så försöker jag sammanställa ett rimligt förslag till Oscar Bjers.
Tror det är smartast att tänka i banor som blir svårt för Apple att förkasta. Jo och så en sista tanke - tänk på att det tills vidare bara handlar om att hitta rätt förutsättningar om hur ett upplägg kan arbetas fram. Håll alla argument och formuleringar tills vidare utanför detta, korta och välskrivna förslag hjälper, undvik att hamna i en polemik som inte leder någon vart.
Mvh,
Olle Jonsson
+++