Om du inte vill att iTunes katalogiserar och organisera din musik så kan du ändra det. Om du inte vill använda iTunes då förstår jag att du tycker det är begränsande, men komplicerat tycker jag inte det är. Själv tycker jag det är smidigare och låta iTunes synca låtlistor, filmlistor, foton mm än att dra och släppa, speciellt om jag vill ha en speciell ordning i listorna. Hade en vanlig mp3 spelare förut och det var lite omständigt i jämförelse.
Men men gillar man det så... jag håller med att Apple är lite control freaks, plus att hela DRM röran ökar inte valfriheten.
Men vad menar du med "Hallå batteritid om min nano ligger på stereon och matar information"? Menar du att en strömadapter borde följa med från början? Hur vanligt är det att man får det med andra mp3 spelare (exkl mobiler)?
Kollade inte du lite innan du köpte? Ja, man blir besviken på vissa inköp man gör. När jag blivit besviken på nåt jag köpte har jag bara mig själv att skylla, det är egentligen jag som inte kollat ordentligt. Man skulle också kunna klaga på att en iPod "kräver" en dator... men DET är väl självklart kanske alla tycker... är det? Ja, för alla som vet vad som gäller.