Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krävs fake-sim för olåsta Iphone's

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-11-29 00:59

Jag blir galen av allt det här. Kanske går att söka sig till det men hittar inget direkt svar.

Jag undrar om det krävs ett Fake-sim eller någon mer hårdvara för att få en olåst Iphone att fungera med comviq eller andra operatörer förutom Telia. Ta t.e.x denna iphone: ArsaData Market-Pro

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-29 10:12

Ja, du har alldeles rätt i att det går att söka sig fram till det. Det står nästan över allt.

Men men, köper du en olåst iPhone kan du stoppa i vilket simkort som helst utan fakesim.

Sen om den iPhonen du länkar till verkligen är olåst eller ej kan jag inte svara på

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-02 13:06

Men det finns en användning av fake sim även på en olåst telefon, nämligen om t ex telia glömt att öppna ditt 3G sim kort för utlandstrafik och du hunnnit lämna landet innan du kommer underfund med det. Med fakesim funkade det sverigebegränsade kortet i en olåstg belgisk iphone 3G utanför Sverige. Hur det går till vet jag inte.

Sedan yellowsnowade jag en telialåst lur och då vägrade det låsta teliakortet att funka i den utomlands tills jag fått telia att ta bort utlandsbegränsningen. Som för övrigt införts automatiskt och i smyg vid en villkorsändring (som de uppfattade det). Naturligtvis funkade inte heller det utlandsbegränsade kortet i telialuren utomlands förrän utlandsspärren tagits bort.

Senast redigerat 2009-03-03 13:20
1
Bevaka tråden