Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IceMat Siberia Ljudkort

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-11-30 00:17

Har någon testat detta ljudkort? köpte ett idag från macoteket få de hade 50% rabatt på just det ljudkortet..
köpte det med anledning att jag har en mikrofon från sony med en 3.5 mm kontakt som vägrar fungera i min line-in port på alu macbooken... gjorde jag rätt i att köpa detta? fick ljudkortet för 199kr... och det kopplasin via usb och har en separat mikrofon ingång som jag tror skulle passa bättre...?

tacksam för snabba svar då jag inte har öppnat förpackningen och vill veta om jag ska lämna tillbaka den eller om jag ska öppna den XD

  • Medlem
  • 2009-01-05 20:15

Hur gick det? Funderar på att köpa ett likadant till min G4 QS -01. Saknar ju ljud in. Är det stereo in?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-01-12 09:33

köp inte..! alltså köp om du vill stoppa in en vanlig bordsmic där, nej inte stereo in..
jag köpte men lämnade tillbaka den för den var lite sunkig tyckte jag =/

  • Medlem
  • 2009-01-14 19:42
Ursprungligen av vdb:

köp inte..! alltså köp om du vill stoppa in en vanlig bordsmic där, nej inte stereo in..
jag köpte men lämnade tillbaka den för den var lite sunkig tyckte jag =/

Tack för svar. Köpte ett externt USB Sinovoice från Kjell&Co ska testa det. Men får leta lite inspelningstips eftersom jag är total nybörjare på ljudinspelning till dator. Har dock laddat ner AudiaCity. Får se hur det går. Men det ska tydligen gå med Garageband också?

  • Medlem
  • 2009-01-25 13:33

Nej det gick inte heller! Tråkiga är att jag har gammal Compaq Armada 7400 laptop med ljudingång och där fungerar allt jag sätter in! Men ljudet verkar inte bli bra. Kan ev. ha att göra med mina nybörjarkunskaper.
Har ngn tips på ljudkort till min G4 QS +Tiger? USB eller PCI. Inte mer värda än datorn:tveksam:
Söker även Video Capture kort för överföring av VHS till datorn.

  • Medlem
  • 2009-02-09 21:56

Det blev ett beg. Citronic AC-1USB AUDIO CAPTURE DEVICE
300:- inkl. frakt från England. Nu blir det att lära sig ljudinspelning:)

A great little gadget bridging the gap between analogue and digital. This high quality USB soundcard is designed to connect to your turntable, mixer or CD player and convert the signal to digital, the USB connector plugs into your PC/MAC and allows you to record the audio using the software provided. There is also an analogue output so it can be linked between an existing system to record. Ideal for converting vinyl to MP3 and creating live mixes

1
Bevaka tråden