Det är en knepig sits du sitter i ändå. Jag sitter i den motsatta, i stort sett.
Jag har sedan våren 2006 ett heltidsjobb inom hotell som jag inte alls trivs med. Har velat därifrån i över ett år nu. Men så saknar jag utbildning och körkort och har därmed lite svårt att få bättre jobb än det jag har. Jag vill inte slita ut mig på ett lager och jag vill inte bli hjärndöd i en kassa på Konsum. Då behåller jag hellre mitt nuvarande jobb då det trots allt innebär mycket tid över till egna intressen. Jag kan sitta och rita för min blogg, jag kan sitta och meka med databaser för blivande företagsprojekt, etc. Dessutom jobbar man 7 dagar och är ledig 7 dagar. Så på det viset är det kanon. Men själva arbetet är så totalt emot vad jag vill syssla med att jag hela tiden går runt och suckar hit och dit om allting. Jag vill och måste därifrån snarast.
Så jag har sökt två andra jobb. Det ena är butikssäljare hos en Apple Premium Reseller och det andra är bartender på Bishops Arms. Båda jobben har jag fått, men de är bara deltidstjänster. Och tillsammans kan de bara ge mig en tjänst på 50%. Så jag måste alltså ha ytterliggare en tjänst för att ens komma upp i 75%. Med andra ord är jag för tillfället tvungen att stanna på hotellet, eller skaffa ytterliggare ett nytt jobb och hoppas att komma upp i tillräckligt många timmar.
Det är knivigt.
Roligast är Apple Premium Reseller. Hade jag fått en heltidstjänst, eller åtminstone 75% där hade jag sagt upp mig från hotellet direkt. Men blä.
Och vad vill jag ha sagt?
Jo att en heltidstjänst inte alltid är det bästa. För om inte heltidstjänsten är på rätt ställe kan den driva dig till vansinne, om du inte trivs.
Så var försiktig i ditt beslut!