Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för fotopresentationer med inspelat tal?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker efter ett program för fotopresentationer med möjlighet till inspelat tal. Slutresultatet vill jag kunna exportera som en quicktime.

iMovie är inte så bra på stillbilder, så jag behöver något annat. Och helst något väldigt enkelt då det är barn som ska använda det.

Någon som har något tips?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-03 10:59

keynote?

Ursprungligen av Tangen:

keynote?

Hehe... ja som nybliven switcher så ser man inte programmen rakt under näsan. Testade Keynote och det fungerade väldigt bra för mina ändamål. Det enda som då skulle vara ett problem är att ljudinspelningen inte är så kraftfull. Det går inte att spela in i omgångar. Säger man något fel så måste man ta bort hela ljudet och inte bara en liten bit.

Finns det något liknande program som klarar av detta?

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-12-06 15:16

Du spelar in ljud med Garageband och lägger in det i keynote sen?

Boinx Fotomagico tror jag har möjlighet att lägga på ljudspår.

Boinx Software - FotoMagico - Overview

Audio

The sound sets the mood of your presentation. With FotoMagico, it is easy to get the effect you want.

* Use any sound file present on your file system.
* Use the songs from your iTunes library or playlists.
* Use songs purchased from the iTunes Music Store for live slide shows. (Unfortunately, restrictions in the DRM prevent FotoMagico from exporting these songs to movies.)
* Search for tunes with a powerful search field and adjust display to easily find songs.
* A song can be played for just one, or multiple images.
* Place an audio item beneath the slides and adjust the length of the slides to the duration of the audio item.
* Drag & drop audio files and GarageBand songs into the storyboard to add audio. (Read how to use GarageBand to add a sound track.)
* Support for iLife Special Effects.

1
Bevaka tråden