Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåsning av amerikansk begagnad iPhone

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-03 22:43

Hej!

Har nyligen köpt min amerikanska kompis iPhone 2G. Han har använt den med AT&T i ett år och nuvarande firmwire är 2.0 (iPhone1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw). Antar således att den redan är aktiverad men vill vara helt säker.
Vet inte vilken firmwire som fanns på telefonen när han köpte den, om det nu är relevant.

Vad behöver jag göra för att använda denna telefon i Sverige? Vilken firmwire bör jag ha, 2.1 eller 2.2?

Har letat runt här på forumet utan att hitta liknande situation.

Tacksam för svar.

Följ en helt vanlig 2G-guide, finns en rad olika trådar om det här. Spelar ingen roll om den är köpt i Usa, vilken operatör den tidigare använts med eller något annat. En 2G är en 2G.
Men håll dig till QuickPwn. Och håll dig ev borta från FW 2.2(kan någon bekräfta extra strul med det än så länge?).

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-04 10:03

2.2 fungerar utmärkt så länge man har låst upp den innan man uppgraderar till 2.2.

Jag skulle använda quickpwn och låsa upp den. Om cydia är redan på din iPhone är det ännu enklare. Installera bootneueter och lås upp din iPhone. Sen kan du återställa till 2.2 och använda quickpwn 2.2 för att aktivera och jailbreaka.

//Rob

1
Bevaka tråden