Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FW 2.2 + rebelsim = konstiga frågor

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2008-12-04 08:21

Subject kanske inte är helt solklart, men..

Jag klantade mig och uppdaterade iPhone 3G till firmware 2.2. Har ett rebelsim och provade betafirmwaren (53i) som ska vara kompatibel med 2.2. Den är rätt instabil och man måste emellanåt sätta simkortet i en annan telefon och välja manuell operatör där.

Hur som helst.. varje gång jag sätter i simkortet i iPhonen dyker följande skärm upp tre gånger:

Någon som vet vad det kan vara? Den dyker som sagt upp 3 gånger efter varandra, och det står som ni ser ingenting.

Edit: iPhone 3G med fw 2,2 och modemfirmware 2,28, med Tele2 i 2G-läge.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-04 12:37

Jag uppdaterade också men detta för att igår så hade jag ingen datatäckning, varken 3G eller GPRS, så jag uppdaterade vilket medförde att jag fick ingen service istället, försökte nedgradera men gick ju sådär, provade att pwana den men ingen succé där heller så nu ger jag nog upp och säljer den och väntar tills det kommer olåsta istället.

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2008-12-04 13:14
Ursprungligen av phones:

Jag uppdaterade också men detta för att igår så hade jag ingen datatäckning, varken 3G eller GPRS, så jag uppdaterade vilket medförde att jag fick ingen service istället, försökte nedgradera men gick ju sådär, provade att pwana den men ingen succé där heller så nu ger jag nog upp och säljer den och väntar tills det kommer olåsta istället.

Det funkar hjälpligt om du avaktiverar 3G och aktiverar dataroaming. Jag hoppas på en ny firmware till rebelsim inom nån vecka.

Fick du upp samma skärm som jag? Screendumpen ovan alltså.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-04 13:30

Jag ingen täckning alls så därför kan jag inte ens använda telefonen, fick inte upp någon speciell skärm tyvärr.

1
Bevaka tråden