Jag sliter mitt hår!! Jag har följande uppsättning:
- 1 MacBook
- 1 PowerMac G5
- 1 AirPort Extreme
- 2 AirPort Express
Problem 1 lyder:
När jag spelar musik från Spotify på G5an (som är kopplad med ethernetkabel till min AirPort Extreme) blir nätet så segt att jag inte kan surfa med MacBooken. Stänger jag av Spotify är det lugnt igen. Hur kan det komma sig?
Problem 2 lyder:
Jag provar att istället köra Spotify på MacBooken. Det funkar bättre. Men sedan någon dag tillbaka får jag inget ljud ur MacBooken. Varken genom högtalare eller hörlursutgång. Så jag provar AirTunes. Men nä. Jag får fel -3256 när jag försöker med iTunes. Tur att jag har AirFoil... Bortsett från att jag får upp ett felmeddelande om att jag inte kan använda det. Jag kan inte tyda meddelandet, men bifogar skärmdump.
Detta verkar ju vara något slags AirPort-fel, men jag hajar inte vad. Jag har installerat senast FW till AirPort Express, men ingen lycka.
Kan ni hjälpa mig? Och har ni något tips angående högtalarna vore jag tacksam, även om det inte är rätt forumdel.