Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det allra minsta usb-ljudkortet?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket är det allra minsta usb-ljudkort som finns? Förutom Mbox eftersom det kräver protools. Vill bara ha en line out och möjligen en line in. Så litet som möjligt, helst usb-dongel-litet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-04 16:09

Behringer UCA-202 är inte så stort, mindre än många andra faktiskt. Låter helt ok, det är klart att det finns bättre kort, men inte för det priset.
BEHRINGER U-CONTROL UCA 202 - Svensk International Cyberstore

Det här var förresten ännu mindre, men i en annan prisklass:
DIGIDESIGN MBOX 2 MICRO - Svensk International Cyberstore

Tack. Ser att Griffin har iMic också. Nån som använt den?

Läste bl.a. en gammal, gammal recension där det stod att den INTE funkade i USB-hub utan ville ha en "egen port". Det skulle diskvalificera den för mig eftersom jag har en MBA... Nån som vet nåt om det...är det fortfarande så?

Senast redigerat 2008-12-04 17:01
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-04 22:08

Hur definieras "ljudkort"…!?

Jag köpte ett:

Externt USB-ljudkort

...från Kjell & Company för 239:-

Fungerar i Leopard utan extra drivrutiner.

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • 2009-01-06 21:23

Fungerar den med 10.4 också? Har den stereo in? Kjell hade en billigare men endast med mono in. Macoteket har ett IceMat Siberia USB-ljudkort - på rea för 199:-. Den blir väl dyrare med frakt och så men de kanske är ganska likvärdiga. Eller är det bättre med PCI-ljudkort? Har en G4 QS -01.

  • Medlem
  • 2009-01-17 00:19

Har skaffat Sinovoice USB från Kjell men får det inte att fungera. I Audacity får jag ingen "microfon-alt" och inget ljud in. I Garageband fungerar inspelning med microfon men inte från min bandspelare. Ngt tips?

  • Medlem
  • 2009-02-09 22:00

Som sagt på annan plats. Det blev ett beg. Citronic AC-1USB. 300:- inkl. frakt från UK.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-02-09 22:07

M-Audio Uno är ju väldigt litet och praktiskt, med midi in och ut.

Edit: Missade din mening om line in och ut. Men låter det stå om någon letar efter något liknande fast med midi.

http://www.woodbrass.com/images//woodbrass/M+AUDIO+UNO.JPG

Ursprungligen av n00bkillaz:

Vilket är det allra minsta usb-ljudkort som finns? Förutom Mbox eftersom det kräver protools. Vill bara ha en line out och möjligen en line in. Så litet som möjligt, helst usb-dongel-litet.

http://www.speed-link.de/?p=2&cat=16&pid=2810&paus=1

1
Bevaka tråden