Tjena!

Jag har äntligen kommer till skott och fixat nätverk i min nya lägenhet. Jag har investerat en Time Capsule, som jag använder som bas station och en Airport Express, som jag enbart använder för att kunna strömma musik till stereon (kopplad till stereon med en Monster Fiber Optic Kabel från applestore)

Allting gick smidigt att koppla upp och konfigurera. Var faktist riktigt imponerad, men nu till problemet.....

Efter bara 4-5 minuters musikspelande så blir jag "utslängd". Musiken slutar låta i stereon.
jag har testat lite olika problemlösningar, tex. om jag koppla ur Airporten och vänta över 30-40 minuter... sedan kopplar in igen så fungerar det, men den här gången också så går det bara strömma musik i 4-5 minuter. Min första tanke var att Airport Expressen blir överhettad. Men nu till det mystiska, om jag byter ut fiberoptic kabeln till en vanlig stereo-kabel så fungerar det.

Väldigt irriterande problem. Jag vill ju inte spela musik genom den vanliga stereokabeln när man har fin stereo och Optisk kabel. Kan tilllägga att jag även testat med andra Otiska-kablar men samma problem fortfarande.

Den enda idén jag har, är att Airport Expressens "Optiska funktion" blir överhettad, men jag har ingen aning? Någon som varit med om samma problem eller har tips och idéer på lösningar?

Svar uppskattas jättemycket!! /Martin