Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips om Tåliga och praktiska kartongförpackningar/postpaket?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska i sinom tid starta en webbshop, som främst kommer sälja trycksaker. Storlekar kommer variera, så även tjocklek. Men viktigt är i alla fall att paketet/förpackningen de skickas i
1. Skyddar trycksaken från repor, veck och dylikt
2. Är praktisk att förvara och skicka. Så oskrymmande som möjligt, men samtidigt tillräckligt stabil liksom.

Jag vill inte skicka en trycksak stor som ett A4-papper i ett vanligt vadderat kuvert. Det ska inte kunna böjas och dessutom är det ganska osexigt. En slags kartonglösning som är vadderad inuti och som är lätt att öppna vore det ultimata.

Någon som har tips på hur man får tag i sådant?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 03:49

Med en budget kan man tillverka, jag vet inte om du har det - men jag har bra kartongleverantörer i Sthlm.

Det beror på vad för budget som krävs! Har du exempel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 07:10

jag har precis vaknat, återkommer

Vi köper något som heter bokomslag ifrån SCA i Malmö, rymmer en pårm på 2 cm c.a.
Perfekt. Vill du ha artikelnr eller bild får du återkomma.

mvh: pjorgensen telia com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-08 11:25

ranhammar brukar vi anlita, hette tidigare Bromma Kartong, det mesta går att få via dom.

om du går in på deras web (.se) så finns det en del färdiga kartonger etc, som blir enklare att producera på grund av att stansformar redan finns.

/Tangen

1
Bevaka tråden