Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med bilder till kontakter...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-08 14:32

Hej

jag undrar vilket format (storlek mm) som bilderna skall vara i för att bli bra i kontakter.
Jag använder outlook och där lägger man till bilder men dom blir väldigt "stretchade"
när dom överförs till iPhone 3G. (det ser ut som jag bara käner tjockisar lol). Är det nån
som kan hjälpa mig med detta. Jag vill alltså INTE ha dom stora bilderna som det blir
då man lägger till bilden ifrån mobilen direkt., utan jag använder först PC:n så det bara
blir en liten bild uppe i högra hörnet på iPhonen.

Stor tack för hjälpen i förhand och sorry om det frågats förrut. Jag har problem med min
internet idag och webläsaren crashar när jag söker ?? (skumt )

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-08 18:47
Ursprungligen av zn8ke:

Hej

jag undrar vilket format (storlek mm) som bilderna skall vara i för att bli bra i kontakter.
Jag använder outlook och där lägger man till bilder men dom blir väldigt "stretchade"
när dom överförs till iPhone 3G. (det ser ut som jag bara käner tjockisar lol). Är det nån
som kan hjälpa mig med detta. Jag vill alltså INTE ha dom stora bilderna som det blir
då man lägger till bilden ifrån mobilen direkt., utan jag använder först PC:n så det bara
blir en liten bild uppe i högra hörnet på iPhonen.

Stor tack för hjälpen i förhand och sorry om det frågats förrut. Jag har problem med min
internet idag och webläsaren crashar när jag söker ?? (skumt )

Det här är en ren gissning (eftersom jag använder inte outlook eller PC för den delen) men Macens Adressbok sparar bilderna i upplösningen 48x48px. Prova att lägga in bilderna i den storleken i Outlook.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-12-09 11:39

Skall bli ... Tack

återkommer med besked. min outlook beslöt igår att försvinna från Pc'n så jag
har lite problem just nu. Men så fort allt funkar så skriver jag resutlatet. det låter
vettingt för en bild på et skivomslag blir fina bilder (dom e små) med större än
så blir utstretchade...

tack roboX

1
Bevaka tråden