Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vattensensor i iphonen, röd eller blå?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-12-08 21:21

Hej!

Har en liten fråga, har förstått att när en iphone blir röd/rosa i hörlursuttaget har den blivit vattenskadad.
Men har hört att den kan bli blå också, vad är det för "fel"då? Nån sa att den hade blivit tappad i golvet eller fått en smäll av annat slag, stämmer det?

Mvh
Helena

• Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-12-08 21:46

Den blir rö/rosa om den blivit våt. Men att den skulle bli blå om man tappar den (blåmärke ) låter inte alls troligt.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-12-08 21:59
Ursprungligen av Pascoe:

Den blir rö/rosa om den blivit våt. Men att den skulle bli blå om man tappar den (blåmärke ) låter inte alls troligt.

Hahaha, ja blåmärke, det var kul, tänkte jag inte ens på
Men jag kollade på en iphone, där var pluppen blå/svart, vad kan det vara, den ska väl vara vit alltid om den är ok.

/H

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2008-12-09 07:55

Jag hade direkt avfärdat det här som en skröna om jag inte hade hört det här på 99.

Kollade upp, och mycket riktigt:
iPhone and iPod: Water damage is not covered by warranty

Finns alltså en i dock connector på 3G också.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-12-09 08:43
Ursprungligen av jonasn:

Jag hade direkt avfärdat det här som en skröna om jag inte hade hört det här på 99.

Kollade upp, och mycket riktigt:
iPhone and iPod: Water damage is not covered by warranty

Finns alltså en i dock connector på 3G också.

Ja, det känns så, hittar inte någonstans om vad som är problemet om plutten är blå/svart. Bara rosa/röd...
Har googlat, men inget svar, men grejen är att jag har sett en iphone med just svrt/blå plutt, men det funkar som den ska....Konstigt!

Frågan man lätt ställer sig är hur mycket "vatten/fukt" vi pratar om... Om man har en ipod/iphone i fickan när jag till exempel jobbar och dryper av svett, aktiveras "säkringen" då?

1
Bevaka tråden