Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig ipod (konstigt ljud)

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja som rubriken lyder så undrar jag om någon annan har haft problem med sin ipod touch? Jag har haft problem ganska många gånger och nu har det hänt igen ljudet har blivit konstigt och lämnade in den idag. Nu undrar jag också om jag nu skulle få en ny så finns det "gamla" ipod touch kvar då eller får man en ny av de nya sortens?

"Nu undrar jag också om jag nu skulle få en ny så finns det "gamla" ipod touch kvar då eller får man en ny av de nya sortens" ??

Är inte säker på att jag förstår frågan. Har du lämnat in en iPod Touch G1 och undrar om du kommer att få en G2 om ljudfelet inte går att laga ? Det beror nog på flera saker tex om affären har kvar några nygamla ex av G1. När jag fick problem med min G1 fick jag jobba i sex veckor med att förklara att den inte fungerade och att jag behövde en ny. Jag fick en ny till sist och då utan kartong och dess innehåll. Om du har tur får du en G2 med motsvarande GB.

du förstod min fråga bra (Y) Ja har haft problem förut med min G1 och då fick ja en ny sådan men då hade ju inte G2an kommit än ...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-10 22:04

Nu är det så att även min iPod börjar krångla lite. Inget stort problem men dock värt ett försök i förhoppningen om att man får en ny iPod

När jag sänker ljusstyrkan (under 40%) börjar skärmen flimra till och "blinka" lite lätt. Ett litet problem men VÄLDIGT irriterande när man ligger i sängen på kvällen när man inte kan sova.

Till vilken affär ska jag vända mig för att försöka få hjälp. Det som jag hittat på Apples hemsida hjälpte inte mycket...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-10 22:55

En annan sak som jag märkt är det att ibland börjar det spraka till i hörlurarna varje gång det kommer ett s-ljud i låten. Som ni förstår blir det ganska ofta och då måste jag stänga av iPoden ett tag för att sedan sätta på den lite senare...

Som jag frågade nyligen, vart ska jag vända mig? En vanlig auktoriserad återförsäljare?

N1lle:
Har du kvar av garantin ? Lämna in den i den affär där du köpte den. De skickar iPoden till de som reparerar Appleprylar. När min iPod Touch inte fungerade lämnade jag in den till MacForum direkt och de reparerade den.

Du skrev "Till vilken affär ska jag vända mig för att försöka få hjälp. Det som jag hittat på Apples hemsida hjälpte inte mycket...".
Vad menar du ? Att det inte fanns en affär nära där du bor eller ?

Själv bor jag i norrköping där finns DS Store och dom är toppen bra bara att gå ner och lämna in

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-11 22:34

Jag köpte min iPod begagnat men jag fick med ett kvitto från köparen. Det är från Apple i Irland så det är inte bara att åka dit direkt. Dock ska det vara garantitid kvar.

Jag hittade inte vilka affärer man kan gå till om man har problem på deras hemsida.

Tur att du har garantitid kvar och att du dessutom bor i Stockholmsområdet (kollade in på din presentation). Du har rätt att lämna in den för reparation i Sverige men se till att det är någon som KAN Apples varor.

Här finns ett tråd som handlar om reparation: http://www.99.se/garantier-service/95698-reparationsverkstad-rekommenderas-i-stockholm.html med förslag på Stockholmsaffärer. Obs att du inte kan få en ny iPod pga ljudet om det skulle handla om dåliga hörlurar. Har du prövat med några andra som du vet fungerar bra ?

Fortsätt och sök själv genom Google eller genom Sök på 99.se (den lilla rutan uppe till höger). Lycka till !

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-15 16:51

Som sagt så har uppstår det där ljudproblemet inte hela tiden utan då och då, så när jag testat med andra så har det funkat bra.

Men det där med ljusstyrkan borde ju vara ett problem som eventuellt kan kräva att de gör något åt det? Kanske svårt att visa det för butiken iom att det inte heller uppstår hela tiden.

En annan sak som jag märkt nu är att min klocka som går efter världsklockan har blivit hur konstig som helst. Återigen IBLAND så går den tillbaka drygt en och en halv månad och klockan går x antal timmar efter.

Är det bara min iPod som blir oerhört konstig till och från??

Nej, det är säkert flera iPoder som har problem men mina iPoder hör inte till dom.

Jag har satt ljusstyrkan till 50% på min iPod Touch G1 och den blinkar inte. Håller med om att man ska kunna använda vilken ljusstyrka man vill. Tycker ibland att det är lite väl vitt ljus. Tycker att du ska använda ljus-felet som främsta argument om/när du lämnar in iPoden för reparation. Speciellt som ljud-felet försvinner när du använder andra hörlurar. Vet du något om din iPods tidigare liv ? Har den varit jailbreakad ?
Jag tycker du ska ringa till någon auktoriserad affär och höra vad dom säger. Dom brukar gå att resonera med om man bara förklarar felet. Kanske bättre att ringa före så du inte åker dit i onödan i värsta fall.

1
Bevaka tråden