Hej
Som många andra på detta forum stod jag och hängde på låset när iPhone släpptes i Sverige i juli. Allt fungerade klockrent hela sommaren. Jag mejlade, surfade och installerade program osv.
I slutet av detta år hände dock något märkligt. Headsetet slutade att fungera på så sätt att micen inte fungerade och knappen med vilken man ska kunna svara var tokdöd. Blev inte jätteförvånad över detta eftersom jag läst att headset har en tendens att lägga av i tid och otid eftersom man rycker och sliter i dem en del. MEN eftersom jag då blott hade ägt telefonen i drygt 3 månader gick jag med telefonen till en Telia-butik och fick då först ett nytt headset. Väl hemma igen testade jag det nya headsetet (vilket jag givetvis borde ha gjort i butiken...) och upptäckte då att samma fel fortfarande inträffar: felet sitter i telefonen. Går då tillbaka till butiken och de skickar iväg den till en reparatör. En vecka går, två veckor går och till sist är jag så ledsen och nedstämd att jag ringer butiken för att fråga vad som hänt. Det visar sig då att reparatören haft inbrott och om jag kommer in till butiken ska jag få en ny iPhone. Glad som sjutton traskar jag dit och kvitterar ut en ny iPhone. Där kunde historien ha slutat MEN exakt samma sak har inträffat igen. Eftersom jag denna gång har tillgång till ett helt nytt och icke använt och därmed fungerande headset kan jag kolla om felet sitter i headsetet eller i telefonen. Och guess what!? Felet sitter i telefonen igen!
Är detta vanligt? Någon här som hört om detta "fel" förut?
Jag har oftast min Iphone i fickan oavsett om jag har headsetet inkopplat eller ej. Det bör man väl kunna ha utan att detta fel inträffar?
Tacksam för svar och funderingar.