Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tvinga iPhone att inte synka.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-10 10:47

Hej!

Jag har min iPhone i en dock bredvid datorn och ibland när jag svarar på ett snabbt sms så tar jag loss den och sedan sätter i den bara några sekunder senare. Kan man då genom t.ex. att hålla ner någon knapp hindra den från att försöka synka?

Jag har provat shift, alt, command och lite sådant men inget verkar fungera... Några idéer?

Har ej iTunes tillgängligt nu, men i iTunes ställer du in om den ska synkas direkt du sätter i den - eller om den bara ska kopplas in och sedan inte göra någonring (man får då manuellt trycka på synka-knappen).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-10 11:03

Jag gillar dock att den synkar automatiskt oftast, det är bara ibland jag vill att den ska avstå från att det.

Skulle väl iofs kunna skippa det och köra på din metod men det känns ändå som det borde finnas något sånt jag letar efter...

• Medlem
  • 2008-12-10 14:14

Jag märker att behovet av att synka är mindre nu när man kan ladda Podcasts direkt till telefonen.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-10 21:46

Um, mitt iTunes startar inte ens auto när jag sätter i iPhonen.

Men under fliken Enheter i inställningar i iTunes kan man avaktivera auto synk.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-11 12:52
Ursprungligen av zappee:

Um, mitt iTunes startar inte ens auto när jag sätter i iPhonen.

Men under fliken Enheter i inställningar i iTunes kan man avaktivera auto synk.

Har provat nu att inte ha synk på automatiskt men iTunes startar trots det i alla fall (fast utan att synka då). Kan man komma runt detta?

1
Bevaka tråden