Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone i Sverige - ge bort utomlands?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-11 12:37

Jag håller på att undersöka om vi kan ha en iPhone som vinst i en tävling, där det ingår personer ej bosatta i Sverige:

Går det att köpa en Telia kontanttelefon (3G), och ge bort den till en person bosatt utomlands? (så att denne bara behöver sätta i sitt simkort) - Jag måste naturligtvis Jailbreaka telefonen innan den ges bort.

Går det att med kvitto beställa en helt fri iPhone till Sverige (eller att skickas utomlands)?

Går det att med kvitto köpa ett presentkort på Apple för iPhone utomlands?

// har ännu inte skaffat en egen, men snart måste man väl

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-12-11 13:20

Svar nej. Alla iPhone 3G's i Sverige är låsta och kan inte användas utomlands ens vid en jailbreak.

Vad gör den här tråden i den här forumdelen?!!?

• Medlem
  • 2008-12-11 14:56

OK, inget köp i Sverige då. Nån som vet svaret på de andra två frågorna?

Eller har något annat förslag?

theplague - var skulle den annars postas?

/lime

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-12 16:09

Läs denna tråd

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/256090-ven-ol-sta-telefoner-l-sa-sig-vid-uppgradering-till-2-2-a.html

Så om ni skaffar en telefon från ett land där den säljs obunden till operatör så måste garantirep ske där samt att ni inte kan vara riktigt säkra på att den kan uppgraderas via itunes i ett annat land utan problem i framtiden. Iphone förefaller således inte vara någon bra idé för tävlingen.

Det är lätt att köpa en iPhone på någon av MediaMarkt butikerna i Bryssel. Tror knappast att man kan beställa dem på distans. Det finns folk som köpt på nätet från något som heter Eurocenter men de har fått problem enligt forumet belgium-iphone

forumdelen är väl avsedd att handla om tekniker för upplåsing. För köp finns annan avdelning. tonen kan vara lite kort här, ett tecken på att iphone trots alla fördelar också har frustrerande begränsningar som trasslar till tillvaron för ägarna.

Senast redigerat 2008-12-12 16:24
  • Medlem
  • 2008-12-12 16:55

OK. Vi har lagt ner idén med iPhone som vinst.

@jonasolof - tack för tråden - har insett att det är enklast att köpa telefonen här hemma...

Vi kan nog stänga tråden nu.

/lime

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-12 18:33

Det ska väl ge bort en iPhone i vinst men då får ni köpa iPhonen i det land som vinner kommer ifrån. Men jag tycker att det är uselt från Apple att binda telefonen till vissa operatörer. Jag hoppas att Apple börjar sälja iPhonen precis som vilken iPod som helst. Apple skulle tjäna på det men jag antar att pga att Apple har exklusiva avtal (förmodligen på 2-3 år) i vissa länder så måste dom vänta nu tills avtalen löper ut innan iPhonen får säljas olåst.

//Rob

1
Bevaka tråden