Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmen svarar inte på beröring! Vad kan vara fel?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Tänkte höra om Ni vet vad det kan vara för fel på min iPhone. Det är nämligen så att skärmen inte svarar på beröring efter ett tags användande... Först fungerar den prima men sen lägger den av helt plötsligt. Jag har uppdaterat mjukvaran men det verkar inte vara problemet.

Tror Ni jag måste byta hela skärmen (m. digitizer)?

Någon som sitter i samma sits?

Ingen som vet?

?????

Att du inte fått svar beror säkert på att det är bissi jultider men också att det redan finns svar på din fråga. Tycker iaf att jag läst flera liknande inlägg tidigare.
Tanken är att du ska söka här först under Sök på 99.se alt på Google.
Lycka till !

Hej!

Jag har haft detta problem sen i augusti och har följt här på 99.se och andra forum. På google finns några förslag om att öka sensitivity på skärmen men det gäller inte i mitt fall.

Någon som har samma problem? Alternativet är ju att byta skärm + digitizer men om det går att göra något med programvaran så skulle man ju tjäna runt 2lax istället..

Någon?

Hej!

Haft samma problem endast vid ett tillfälle, kommer tyvärr inte ihåg om det var i samband med någon uppdatering eller annat. I alla fall avhjälptes det i mitt fall med att hålla inne "home button" och "sleep/wake button" i mer än 10 sek, tills Apple loggan dyker upp, det blir väl någon form av reset eller vad man ska kalla det.

Kanske detta bara funkar om "skärmen" mer har låst sig vilket kanske det var i mitt fall? Antagligen har du redan provat detta men om inte kan det vara värt ett försök.

Hoppas det ordnar sig.

Hej!

Tack för tipset. Mitt problem verkar dock vara lite allvarligare... Har testat allt (nästan) men inget har fungerat. Finns det något annat ytterligare?

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-28 21:11
Ursprungligen av Victorinho:

Hej!

Tack för tipset. Mitt problem verkar dock vara lite allvarligare... Har testat allt (nästan) men inget har fungerat. Finns det något annat ytterligare?

Det står att du har uppdaterat mjukvaran. Har du testat att återställa utan backup?

Hej!

Jag har uppdaterat nu senast med 2.2 QuickPwn. Jag har inte kört med backup om den inte gör det automatiskt genom iTunes? Kan man blåsa ut den helt på något sätt annars? (tror den gjorde det när jag hoppade från 1.1.4 till 2.0 förut men man kanske kan prova igen på något annat sätt?)

1
Bevaka tråden