Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook 145b och ethernetadapter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag har precis fått en Powerbook 145b. Den här gamla godingen saknar ju ethernet så är det någon som vet vilken adapter jag ska skaffa mig för att använda internet på den.

Det slog mig att den här powerbooken fortfarande känns modernare än den nyaste bärbara PC.

För länge sedan fanns det en adapter mellan SCSI och ethernet med namnet DaynaPort SCSI/Link-T, den tillverkades av Dayna Communications någon gång i slutet på det glada 80-talet eller i början på det ledsna 90-talet.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-05 20:43

När vi fick bredband 1995 nånting, köpte jag en Farallon 10Base-T EtherWave AT Adapter, som jag pluggade in i skrivarporten min Duo 270c. Den fungerar fortfarande hyfsat bra, men begränsades till skrivarportens 256 kbps. Då kostade adaptern 3000 kr, men nu har jag sett den på www.mac-resource.com för 49 dollar.

Och så finns det Localtalk-Ethernetbryggor. Det kommer man inte ut på nätet med, men man kan i alla fall dela filer med modernare Macar.

Tack för hjälpen! Nu vet tillräckligt för att veta vad jag ska skaffa.

1
Bevaka tråden