Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyformaterad dator+ iphone+ synk?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-12 01:22

Har ett rätt så stort problem..

Har nyss formaterat datorn som min iPhone är synkad med (kontakter, kalender mm).
Nu när den är omformaterad säger iTunes så klart att denna iPhone är synkad med en annan dator.

Så hur ska jag få allt att fungera igen? För om jag väljer att synka nu så kommer ju allt rensas på iPhonen vilket jag INTE vill.... kan bli jobbigt att ha en telefon utan några nummer i (!)

Tack på förhand!
/Emil

Om du synkar SKA kontakterna, kalender och bokmäken på iPhonen synkas över TILL datorn om du väljer "slå ihop info".

• Medlem
  • 2008-12-12 02:34

Vch det ska alltså funka nu? Det blir ju som en ny dator som den vill synka med liksom.

Vart väljer jag om jag vill "slå ihop info" då tro?

Tack för svar!

Ursprungligen av em0e:

Vch det ska alltså funka nu? Det blir ju som en ny dator som den vill synka med liksom.

Vart väljer jag om jag vill "slå ihop info" då tro?

Tack för svar!

Alltså, musiken försvinner(men det tar jag för givet att du har backup på) om du bockar för synka musik. Samma med film och ringsignaler, dessa kan inte synkas in i datorn.
"Slå ihop info" får du klicka på om du bockar för synka kontakter, kalender, bokmärken etc och trycker synkronisera/utför, innan den börjar synkronisera.

1
Bevaka tråden