Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WIFI förblir avstängt efter flygplansläge

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Lund
  • 2008-12-12 14:23

Hej.

Efter uppdateringen av firmware 2.2 till iPhone så har jag märkt att min iPhone inte aktiverar wifi efter att den har varit i flygplansläge. (trots att det var aktiverat innan jag satte iPhonen i flygplansläge) Jag använder flygplansläge ofta så det är ganska störigt för mig.
Är det enbart jag (min iPhone) eller finns det fler därute som märkt av detta?

/Thor

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-12 18:35

Är den original eller jailbreakad?

//Rob

• Administratör
  • Lund
  • 2008-12-13 20:00

Original

Man måste gå in i settings och aktivera Wi-fi igen efter att man satt på flygplansläge.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-13 20:30

Det kan hjälpa att återställa iphones inställningar.

//Rob

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-14 00:08

Man kan ju faktiskt också aktivera wifi under det att telefonen är i flygplansläge. Men som påpekat, wifi måste aktiveras manuellt efter flygplansläge även om det var på innan telefonen försattes i flygplansläge.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 01:51
Ursprungligen av jonasolof:

Man kan ju faktiskt också aktivera wifi under det att telefonen är i flygplansläge. Men som påpekat, wifi måste aktiveras manuellt efter flygplansläge även om det var på innan telefonen försattes i flygplansläge.

Inte på min iPhone. Jag har provat att aktivera flygplansläget och sen avaktivera och jag måste inte aktivera wifin. Kör firmware 2.2 och iPhone 2G.

//Rob

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 14:49

Fel av mig.Testar nu iphone 3G fw 2.2 kommer igång spontant. En annan iphone 3G fw 2.1 Jailbreakad kommer också igång spontant - efter flygplansläge.

• Administratör
  • Lund
  • 2008-12-15 17:45

Det är lite underligt det här, för ibland aktiveras wifi automatiskt efter flygplansläge och ibland inte, t.ex nu när jag är hemma på mitt eget trådlösa, ska undersöka lite mer varför.

1
Bevaka tråden