Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur föra över bilder mellan PC och iPhone på distans?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-13 16:58

Söker något sätt att

A. för över bilder (jpg) från en PC till iphone med fjärråtkomst. Har jaadu, kommer in i datorn men det finns ingen funktion för att hämta filer.

B. Föra över jpg från iphone till PC på distans (wifi eller 3G/Edge)

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-13 17:11
Ursprungligen av jonasolof:

Söker något sätt att

B. Föra över jpg från iphone till PC på distans (wifi eller 3G/Edge)

Maila bilden?

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-14 00:13

Tänkte inte på det....

Urenkelt åt båda hållen. Mottagen bild trycker man på så sparas den till foton.

Bild som ska sändas trycker man på pil så kommer den som attachment till mail från defaultklienten. Prövade med en bild från ett gmailkonto till ett annat. gick galant.

Hur får jag över bilden från mailattachment till fotoalbum i iphonen?

Händer det inget när du håller inne fingret på fotot/bilden i mailet?

Helt ärligt, läs igenom den här, det är mitt tips till alla som vill lära sig grunderna på iPhone:
http://manuals.info.apple.com/sv_SE/iPhone_Anvandarhandbok.pdf

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-14 00:43

Av dina många mästrande inlägg framgår att du har föga förståelse för att den som nyligen skaffat en iphone kan drabbas av information overload. Jag har bidragit med ungefär femtontusen inlägg bl a på gpsforum under årens lopp och då oftast inte som frågeställare utan som informationsgivare. Du har en ovanligt låg frekvens av information i dina inlägg. Att du är kunnig betvivlar jag inte.

Jag kunde ha läst manualen men dagen har gått åt till att installera en nytt adslmodem, få dynamisk dns att fungera, få igång jaduu fjärrstyrning, få igång en axiskamera inkl fjärraxess från iphone, felsöka varför barnens MSM inte fungerar med nya dlinkroutern när det funkade med en linksysrouter osv osv

Som du kanske noterade redigerade jag bort min fråga eftersom jag faktiskt provade själv så fort jag fått förslaget att maila.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-14 13:27

Av dina många mästrande inlägg framgår att du har föga förståelse för att den som nyligen skaffat en iphone kan drabbas av information overload. Jag har bidragit med ungefär femtontusen inlägg bl a på gpsforum under årens lopp och då oftast inte som frågeställare utan som informationsgivare. Du har en ovanligt låg frekvens av information i dina inlägg. Att du är kunnig betvivlar jag inte.

Jag kunde ha läst manualen men dagen har gått åt till att installera en nytt adslmodem, få dynamisk dns att fungera, få igång jaduu fjärrstyrning, få igång en axiskamera inkl fjärraxess från iphone, felsöka varför barnens MSM inte fungerar med nya dlinkroutern när det funkade med en linksysrouter osv osv

Som du kanske noterade redigerade jag bort min fråga eftersom jag faktiskt provade själv så fort jag fått förslaget att maila.

Inte för att vara sån, men att dina barn har problem med sin msn (eller andra problem) är ingen orsak för att inte läsa manualen till en ny produkt man har precis fått.

Lathetsnivån är väldigt hög här och många simpla frågor ställs om och om igen.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-14 20:54

Finner inget tips i manualen för hur jag ska kunna läsa manualen på iphone off-line. Finns något lämpligt sätt att spara den?

Har jag väl deletat den safarisida där iphone user guide öppnats så måste den laddas ned igen om jag vill läsa den ånyo.

För att ge er lite hopp angående min framtid kan jag nämna att jag skrev det första FAQ för garmins ique 3600 pda-navigator på pdastreets garminforum. Sen att en del surpuppor anser att man ska sitta på sin kammare och studera tyst tills man kan rabbla sin katekes får stå för dem. Jag föredrar interaktivt lärande.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-14 21:15

Finner inget tips i manualen för hur jag ska kunna läsa manualen på iphone off-line. Finns något lämpligt sätt att spara den?

Har jag väl deletat den safarisida där iphone user guide öppnats så måste den laddas ned igen om jag vill läsa den ånyo.

För att ge er lite hopp angående min framtid kan jag nämna att jag skrev det första FAQ för garmins ique 3600 pda-navigator på pdastreets garminforum. Sen att en del surpuppor anser att man ska sitta på sin kammare och studera tyst tills man kan rabbla sin katekes får stå för dem. Jag föredrar interaktivt lärande.

Den finns på Apples hemsida att ladda ner i pdf-format.

Ursprungligen av zappee:

Den finns på Apples hemsida att ladda ner i pdf-format.

Får man inte tom det valet att ladda ned den när man klickar på länken här ovan?

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-14 22:21

Nu är den i iphone. Dock inte särskilt njutbart att läsa 130 sidor pdf i iphone, doc-format hade varit läsvänligare. Konverterade filen till doc-format men bilder och text hamnar inte riktigt i ordning.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 15:31

Nu är den i iphone. Dock inte särskilt njutbart att läsa 130 sidor pdf i iphone, doc-format hade varit läsvänligare. Konverterade filen till doc-format men bilder och text hamnar inte riktigt i ordning.

Den finns ju som sagt på Apples hemsida också.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-15 23:06

Med tanke på mängden information är det en fördel om man kan nå manualen när behov av vägledning uppstår. Det är mer sällan framför datorn, oftare ute på stan. Med tanke på hur väl iphone kan presentera sidor är det lite paradoxalt att manualen inte kan plockas fram off-line i lättläst skick.

Varför frågade du då?

Edit:
Den mest självklara FAQen för olika produkter är tillverkarens egna manual, när info man söker inte finns där, då tar man nästa steg.

ok

........

1
Bevaka tråden