Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hello,
Rätta mig om jag har fel,
Jag har powermac 2.2ghz os x leopard, samt nyköpt wester digital velociraptor 10000rpm
Skall det verkligen ta över 6 timmar att installera hela logic ca 40gb?
En bekant installerade (av någon anledning) Logic 8 på samma dator men ena gången under Tiger och då tog det ca 2h men i Leopard tog det ca 6h... Verkar som om Leopard är boven.
En bekant installerade (av någon anledning) Logic 8 på samma dator men ena gången under Tiger och då tog det ca 2h men i Leopard tog det ca 6h... Verkar som om Leopard är boven.
Man undrar ju det, samtidigt säger tumregeln att ju långsammare skivavläsning desto bättre läses data från cd/dvd spelaren.
Men, efter fräsch installation av leopard samt ny raptor hd kände jag ändå att det inte blev särskilld prestanda ökning snarare minskning, och detta märkte jag speciellt när jag lekte med ljudet i logic, men.. detta kanske för att det enormt ljudmassa som skall lagras i minnet...
Så är det med nästan alla Apples pro program. Att installera Final Cut Studio tar tid det med. Tror det är 60GB med extra material. Jag klagar inte, Apples program är otroligt prisvärda.