Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kunniga i Mac-historia och Mac OS sökes

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Artiklarna på svenska wikipedia om Mac OS är inte precis kanon. Själv kan jag för lite för att kunna förbättra dem särskilt mycket. Finns de någon här som har lust att sprida lite kunskap om mac-historien?

Artiklarna hittar ni på
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mac_OS
och
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X .

Behöver ni hjälp med hur man gör så hör av er.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-01 21:07

Det var ju fullt av faktafel där. "PPC (Power Processing Chip)" ska ju vara "PPC (PowerPC)" till exempel.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Det var ju fullt av faktafel där. "PPC (Power Processing Chip)" ska ju vara "PPC (PowerPC)" till exempel.

Kanske det, men vad betyder PC i det är sammanhanget?

Om du tycker att du kan tillföra kunskap kan du ändra artikeln genom att klicka på "Redigera den här sidan".

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-01 23:19

PC = Personal Computer

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-01 23:47

Ska man göra en encyklopedi bör man nog vara lite mer påläst i ämnet tycker jag. Det finns mycket skrivet om Macintosh och dess OS. Kanske du borde fördjupa dig lite några veckor och sedan börja skriva?!

Det är inte jag som gör en encyklopedi, det är ett projekt öppet för alla som vill.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-02 00:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Det var ju fullt av faktafel där. "PPC (Power Processing Chip)" ska ju vara "PPC (PowerPC)" till exempel.

...eller Performance Optimized With Enhanced RISC Personal Computer, som dess vänner kallar den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-07-02 00:08
Citat:

Skrevs ursprungligen av Sven Eriksson
Det är inte jag som gör en encyklopedi, det är ett projekt öppet för alla som vill.

Sorry Sven. Jag blev visst lite för uppjagad av den lilla info som fanns.
Ber om ursäkt.

1
Bevaka tråden