Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tycker du om nya G5?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Allt fler har provkört nya G5 tack vare dom provkörningstillfällen som 99mac och Apple anordnat hos olika återförsäljare. Nästa vecka är G5:an i Malmö och sedan lär den passera fler städer.

Denna fråga vänder sig till dig som redan testat G5!

• Medlem
  • 2003-07-01 21:20

Vilka fler städer lär den komma till?

Eskilstuna?

Äsch, det går väl inte att säga något om funktionen innan man använt en maskin åtminstone några dagar. Synd att de demade den intill en läskautomat så att man inte kunde bilda sig en bra uppfattning om bullernivån.

Fast designen har jag gärna en åsikt om – för första gången sedan lanseringen av blåvita G3an har Apple en desktopmaskin som jag inte spontant vill gömma i en garderob.

Nu är desktopburken lika snygg som powerböckerna.

Citat:

Denna fråga vänder sig till dig som redan testat G5!

Varför finns då alternativet "VET INTE - jag har inte testkört ännu"?

• Medlem
  • 2003-07-02 01:30

Hoppsan. Röstade innan jag såg att det bara rörde dem som testat. Skit i det, redan på keynotestadiet överträffade den mina förväntningar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Excelsior

Good point..

JAG röstade i alla fall på 'Vet inte - jag har inte provkört ännu'. Om inte annat bara för att retas med den som skrivit att omröstningen bara är för er som testat...

Jag fattar inte heller vad du menar Martin.

Vilka ska rösta på "VET INTE - jag har inte testkört ännu" om inte dom som inte har testkört G5:an?!?!?!?!?

Jag röstade i alla fall på det sista alternativet!

Några högst subjektiva omdömmen efter några minuters test...

Ljudnivån - tyst - mycket nära vanligt hårddisksnurr
Utseende - proffsigt - får gamla G4 att nästan se ut som en leksak
Snabbhet finder - bra - hänger med utan fördröjningar
Scrolla PDF-filer - bättre - men segar fortfarande mycket mot PC
iPhoto - storleksförändra fönster - segt - men bildspel tonar över utan blinkningar
Final Cut - övertoningseffekt - går i realtid, kanon
Photoshop - går ruggigt snabbt
Illustrator - fanns inte installerat, det hade varit något att testa med massor av lager...

Summering - det känns som grunden är lagd för ett par mycket bra år för Macare - äntligen kan vi vara glada ett tag!

//Mats L.

Har inte heller testat, men jag kan definitivt inte hålla med Göran Segeholm. Det här är den första Powermac sedan blåvit powermac som jag aldrig skulle ha på skrivbordet eller i närheten. Den passar bättre i rackskåp i garderoben än ute i den mänskliga sfären. Fyrkantig och metallisk, ingen höjdare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av William WM
Har inte heller testat, men jag kan definitivt inte hålla med Göran Segeholm. Det här är den första Powermac sedan blåvit powermac som jag aldrig skulle ha på skrivbordet eller i närheten. Den passar bättre i rackskåp i garderoben än ute i den mänskliga sfären. Fyrkantig och metallisk, ingen höjdare.

Det betyder att du också tycker PowerBook G4 är den fulaste bärbara nånsin, va? Fyrkantig och metallisk, nä vet du vad, fy tusan!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Excelsior

Var också fundersam på frågan:
"Vad tycker du om nya G5 (endast för dig som provkört)"
JÄTTEBRA - den motsvarade eller överträffade mina förväntningar
OK - den var inte så jättespeciell
NJA - den var inte så bra som jag trodde
VET INTE - jag har inte testkört ännu

Jag ska inte svara då jag inte testkört, men om jag testkört varför då alternativet VET INTE? :rolleyes:

Logikfel?

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-11 14:31
Citat:

Testade den på KK i Malmö.
Ser snyggt ut. Man får en annan bild av G5 när man ser den "live".

Den enda reservationen är att jag vill ha en aluminium tangentbord som går att justera i höjden (lutningen) och en matchande mus (med minst 3 knappar och scrollhjulet).
Den iMac tillbehören (när man ser den bredvid G5) skrattar man bara åt.
Det ser ut som en Porsche med 12 tums hjul från Skoda Felicia 92 årsmodell.

• Oregistrerad
  • 2003-07-11 14:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av malen
Testade den på KK i Malmö.
Ser snyggt ut. Man får en annan bild av G5 när man ser den "live".

Hur ser det egentligen ut med hålen på framsidan? På bilder ser det ut som att man ser insidan, men jag hoppas på det bara är en effekt av blixten på kameran, stämmer det?

Jag överdrev. Cuben gillade jag också. Men som andra också konstaterat, G5an är snyggare i verkligheten än på bild.

Johan, det du sett på bilder tror jag kan vara en blixteffekt eller en effekt av att sidan är borttagen så att det kommer in ljus i burken.

Citat:

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-11 14:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Nilsson
Hur ser det egentligen ut med hålen på framsidan? På bilder ser det ut som att man ser insidan, men jag hoppas på det bara är en effekt av blixten på kameran, stämmer det?

Nej, hålen är så små att man ser inte detaljer inuti. Däremot syns ljusbilden när man tittar på den framifrån eller från baksidan. Det lyser igenom.
Man kan köra den utan aluminiumsida, med bara den genomskinliga plasten på (om man vill skylta med innehållet framför sina pc polare).

Den är något högre men smalare än G4.
Den ser faktiskt mindre klumpigt ut än G4 också. Kanske p g a att den är just smalare.
Och det näst viktigaste - den hörs knappast t o m när man sätter örat vid den.
De faktorer gör att den kan göra sig bättre på skrivbordet än G4.

Citat:

Skrevs ursprungligen av malen
Och det näst viktigaste - den hörs knappast t o m när man sätter örat vid den.
De faktorer gör att den kan göra sig bättre på skrivbordet än G4.

Japp, speciellt nu när de satt 1 FW-port och 1 USB2-port på framsidan också

1
Bevaka tråden