- Björnström
- Medlem ●
- Stockholm
Jag är igång med iChat just nu - för den som vill snacka lite Mac.
Gör så här:
- Starta iChat
- Tryck "Kringla - G" eller "Kommando - G"
- Vår chat heter "mac"
Jag är online - vi ses snart!
AIM-konto reggar du gratis på aim.com
Andersson är inte längre medlem på 99mac
Vi var en hel del människor på vår iChat igår men det är fortfarande samma problem som tidigare - det går inte att föra en vettig diskussion pga programvarans uppbyggnad - KAOS omedelbart är mer regel än undantag.
Skrevs ursprungligen av Björnström
det går inte att föra en vettig diskussion pga programvarans uppbyggnad - KAOS omedelbart är mer regel än undantag.
Vi är många som ännu inte provat chatten. Jag för att jag väntar på min kamera bl.a. och är dålig på att skriva snabbt utan att tappa bokstäver.
Lite dysleksi efter utbrändhet och blodpropp. Men kan du förklara hur det blir kaos och det här med programvarans uppbyggnad.:confused: /Pirre
Om man blir fler än några få personer pågår flera diskussioner parallellt och alla byter ämne hela tiden - det är i stort sett omöjligt att få "någonting sagt".
Om man blir fler än några få personer pågår flera diskussioner parallellt och alla byter ämne hela tiden - det är i stort sett omöjligt att få "någonting sagt".
Men då kan ju det hoppa vidare till nittioniomacett och nittioniomactva... etc.
Typ kontakt på PR-radion på allmäna bandet
Jag tror inte att man ska se iChat som ett ställe där man får sina problem lösta. Det fungerar detta forum bättre för.
Jag brukar hänga en del på Macnytt-chatten främst för att nittiniomac-chatten alltid är tom. Där diskuteras ju allt mellan himmel och jord, både Mac och andra mer allmänna saker. Rätt skönt när man sitter och har tråkigt på kvällen.
Skrevs ursprungligen av Pirre
Om vi blir ett antal pers. med iSIGHT och DV kamreror Hur blir det då?
Är det fördröjning på ljudet.
Kanske blir en modernistisk JamSession?
Ljud o Bild fungerar bara när man kör Person<->Person, inte i chattrum(vilket är lite synd).
---
/Samuel (hänger en del på 'macnytt')
Skrevs ursprungligen av Samu
Ljud o Bild fungerar bara när man kör Person<->Person, inte i chattrum(vilket är lite synd).
---
/Samuel (hänger en del på 'macnytt')
Om den ena parten har bild och ljud den andra bara ljud hur funkar det då??
Om den ena parten har bild och ljud den andra bara ljud hur funkar det då??
Vad tror du?
Ljudet fungerar som den skall men då bara en av parterna kan skicka bild så ser den part som man skickar bilden till bilden men den som skickar bilden kan inte se bild från den han/hon skickar bilden till... (Rörigt värre men jag hoppas det går att begripa!?!?!).
---
/Samuel
Vad tror du?
Ljudet fungerar som den skall men då bara en av parterna kan skicka bild så ser den part som man skickar bilden till bilden men den som skickar bilden kan inte se bild från den han/hon skickar bilden till... (Rörigt värre men jag hoppas det går att begripa!?!?!).
---
/Samuel
M.a.o. Bägge kan snacka en ser bild.
Är ljudet duplex ( som telefon ) man kan snacka samtidigt som man hör den andra parten.??
M.a.o. Bägge kan snacka en ser bild.
Är ljudet duplex ( som telefon ) man kan snacka samtidigt som man hör den andra parten.??
Japp, det är full duplex på ljudet, fungerar faktiskt riktigt bra.
Dock finns mig veterligen ingen automatisk rundgångseliminering
så hörlurar är att föredra...
---
/Samuel
Bah, har du aldrig varit inne på irc?
Ciryon
Japp, det är full duplex på ljudet, fungerar faktiskt riktigt bra.
Dock finns mig veterligen ingen automatisk rundgångseliminering
så hörlurar är att föredra...
---
/Samuel
Tycker att det funkar rätt hyggligt även utan lurar. Betydligt bättre än exempelvis netfone som är helt oanvändbart när man kör med högtalare.
Skrevs ursprungligen av ohennig
Tycker att det funkar rätt hyggligt även utan lurar. Betydligt bättre än exempelvis netfone som är helt oanvändbart när man kör med högtalare.
Blir det fördröjningar och eko Min svåger testade netphone min det blev för jobbigt iCHAT kanske är bättre Han brukar snacka med sin släkt i Staterna blir dyrt med Felia
Skrevs ursprungligen av Ciryon
Bah, har du aldrig varit inne på irc?
Ciryon
Håller med. Tycker faktiskt inte iChat är någon skillnad alls mot vad andra klienter har. Lite större radbrytningar, mindre folk, men annars så är det inte så stor skillnad faktiskt.
Är det ingen som tjötar.
Har varit å tittat på "nittioniomac" och "mac" men det är aldrig någon där.
på "macnytt" är det en massa yngre som snackar spel å annat så man inte hänger med.
Tänkte provköra lite innan iSIGHT kommer med lantbrevbäraren.
Finns det någon här som provat någon annan tjötsjat där det snackas allmänt om MAC och livet.:confused:
nu hänger jag på nittioniomac, men det är ingen som svarar när jag skriver…
Nu har jag installerat AV… Nån som vill testa med mig? Jag behöver nog lite hjälp för att få det att funka också…