Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur använder man Cydia/Installer?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-14 22:07

Hejsan , har Quickpwn på datorn och vad jag förstår så installerar jag programet startar programet och så frågar den om jag vill installera cydia och installer, har jag uppfattar rätt ? Men hur gör man för att sedan ladda ner nått i dessa program ? Finns det en lista med alla olika saker eller ? Och vilka saker finns ? Finns allt som finns i AppStore ?
Nån som har ett tips eller kan svara på min fråga ?

Franzer

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-14 22:56

Nä du jailbreakat kommer det två nya nya ikoner på din skärm, en för cydia och en för installer. klicka på dem så laddas appar, på samma sätt som app store.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-15 15:47

okej , finns alla apps som finns i appstore? Har kollat på flera apps coola bla Beatmaker och Poker . Men dessa är dyra och om möjligt varför inte få dom gratis

Nu börjar vi om...
Cydia och Installer är något helt annat.
Det är alltså ett sätt för folk att främst lägga upp mods, apps etc som inte finns i App Store - sådant som inte godkänns där etc.
Vi pratar huvudsakligen om Cydia eftersom 95%(om inte mer) av utvecklarna använder det framför Installer.
Det fungerar så att man lägger in länken till olika sources, eller "repos"(repositories), som har dessa apps, mods etc upplagda. Ägarna till reposarna kan vara från utvecklarna själva eller någon som helt enkelt hjälper till med att lägga upp apps åt andra, mods etc. Beroende på vad du har för repos inlagda kommer du åt olika saker att ladda ned.
Det ligger ligger från början med en ganska bra samling "Community Sources" som har många och bra grejer upplagda, men sen kan man gå loss och lägga in flera repos själv.
Det är huvudsakligen andra apps och mods som läggs upp i dessa program.
Crackade App Store-apps är förbjudet att diskutera här.

Senast redigerat 2008-12-15 20:58
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-15 20:28

Okej ! Tack som fasen för svar Och om det var så att jag bröt nån regel om att prata cracked appstore så be jag om ursäkt Hoppas verkligen jag inte blir bannad !

1
Bevaka tråden