Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lightroom segt på en macbook

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-15 22:23

Hur väl optimerat är egentligen LR? Jag hade en då 1 år gammal Dell med 1gb internminne och en AMD Turion64-prolle på en antagligen inte jättehög GHz-siffra... Då kunde jag köra LR utan att hela datorn segade ner. Jag kunde ha igång PS CS3 samtidigt och även firefox och msn.
Men så fort jag drar igång LR på min alu-macbook med 2gb RAM och 2.0GHz C2D, så segar det ner hela datorn. Jag har funderat på om det hjälper att skaffa mer RAM (vilket jag ska, men inte än) eller om det bara vore att gömma problemet? Det känns så märkligt att LR ska vara så krävande... Hur löser jag skiten? Jag vill kunna jobba problemfritt!

Kör själv LR för att <aperture är en sådan Hog på CPU och RAM...

Upplever inte lls lr som segt - då har jag ett antal tusen bilder i systemet.
Det står och tuggar och öppnar filer i fem sekunder när jag startar, sedan är det inga problem.

MBP Nov 2008, 2.53GHz, 4GB RAM

Tips: Köp mer RAM

PS: Skit löses jättebra med tvål och vatten.

• Medlem
  • Malmö
  • 2008-12-15 22:36

Jag har alu-macbooken med 2,0GHz och 2GB minne. Och kör också LR. Samt har igång MSN och iTunes. Men jag upplever inte det som segt. Men om man jämför med min fd Mac Pro så märker jag givetvis skillnad.

Mer internminne hjälper absolut!

1
Bevaka tråden