Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone Assistans i Stockholm? / 1604

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-17 13:52

Hej alla glada iPhone-vänner.

Såhär till julhelgen har min 2G 8GB iPhone inköpt från USA krånglat (självklart mellan 1.1.4 och 2.1) och jag har inte tid eller ork att fixa den, det verkar initialt som att nallen inte vill acceptera FW på något sätt, error 1604 återkommer. Istället för att slita hår och vara orolig, speciellt med tanke på att det finns duktiga människor här på forumet (och säkert finns några av dem i Stockholmsområdet) undrar jag om någon vill fixa detta och tjäna en hacka såhär innan julen? Den finns i västerort.

Vid intresse, skriv i tråden!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-20 11:53

500kr utan frågor till den som får den att fungera! (email: king_tls@hotmail.com)

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-20 17:16

Bor tyvärr inte i Stockholm.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-23 20:31
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 20:04
Ursprungligen av slirak:

Tror nog inte det hjälper då personen verkar vara för lat för att fixa det själv utan vill ha personlig service

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-30 16:48
Ursprungligen av zappee:

Tror nog inte det hjälper då personen verkar vara för lat för att fixa det själv utan vill ha personlig service

Inte för lat. Jag har faktiskt provat allt jag kan tänka mig och det går inte för fem öre. Kan telefonen vara brickad utan att vara avstängd? (Dvs, den går att stänga av och starta, den går t.o.m. hela vägen till "Restore your Phone with iTunes" m.h.a. winpwn 2.5, men /ingen/ firmware går att lägga in. Istället för att kasta den erbjuder jag 500 spänn till den som fixar.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-30 17:27
Ursprungligen av A16:

Inte för lat. Jag har faktiskt provat allt jag kan tänka mig och det går inte för fem öre. Kan telefonen vara brickad utan att vara avstängd? (Dvs, den går att stänga av och starta, den går t.o.m. hela vägen till "Restore your Phone with iTunes" m.h.a. winpwn 2.5, men /ingen/ firmware går att lägga in. Istället för att kasta den erbjuder jag 500 spänn till den som fixar.

Du ska inte köra winpwn. Kör Quickpwn om du har Windows.

Ursprungligen av zappee:

Du ska inte köra winpwn. Kör Quickpwn om du har Windows.

Hur många gånger ska det behöva sägas?
Kan ingen göra en sticky som säger: KÖR BARA QUICKPWN!!!

1
Bevaka tråden