Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aurora Igniter

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon här på 99mac som kör Aurora Igniterlösningar?

Ja, jag. Fast det visste du redan

  • Medlem
  • 2003-07-08 13:33

Jupp, skaffade Igniter att köra med FCP i OSX istället för att uppgradera min Media100 till X. Funkar alldeles utmärkt.

Hur många Aurorakunder finns det i landet?

Som har köpt Igniter? Det vet nog bara Aurora i USA eftersom dom har levererat korten till de ÅF som finns i landet. Dynamix och Fitzpatrick är de jag känner till.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-08 14:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Hur många Aurorakunder finns det i landet?

Ganska många tror jag. I min branch (filmljud) så kör många med Pro Tools och Aurora Fuse-lösning. Branchen är dock inte så stor men ett gäng kort borde ha sålts. Tyvärr ska inte Aurora släppa OSX-drivisar till Fuse vilket medför att alla måste uppgradera till Igniter eller välja en annan lösning. Får se vad det blir. Igniter är förövrigt ett dyrt kort jämfört med vad Fuse kostade...

/Jens

Fuse är helt nedlagt sedan ett och ett halvt år tillbaka.

Jag har ju råkat trilla över Aurorakorten i mina efterforskningar om lämpliga importprodukter. Det är sjukt höga marginaler på Igniter-serien och det skulle man ju kunna ändra på.

Jag har dock inte några kunskaper inom området så det behövs en partner att hålla i handen. Någon här som är intresserad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-08 20:26

Så vitt jag vet är Aurora-kortet väldigt bra lämpade för typ ProTools-liknande system då de drar rel. lite bandbredd på PCI-bussen jämför med andra kort. Till det hör avv Ignighter-korten har ganska mycket häftiga tillsatskort till sig... Kostar gör de, men de gör alla kort i den klassen i stort sätt.

1
Bevaka tråden