Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värva fem pers till .Mac och få nästa år gratis

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Man kan få 20 procent rabatt på nästa förnyelse av sitt .Mac-konto om man värvar en person. Värvar man fem får man nästa år gratis. Läs mer på www.mac.com.

Så alla som tänker nyteckna ett .Mac-konto kan väl snacka med mig först va?

Patetiskt och desperat försök av Apple.

Skamligt!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Patetiskt och desperat försök av Apple.

Skamligt!

Trodde du skulle skriva patetiskt försök av adrian.

He he

  • Oregistrerad
  • 2003-07-02 11:40

Vi studenter har 50% rabbat på .mac genom mecenat. Behöver vi bara värva 2,5 personer då?

I USA så får man .Mac för $60 just nu. När kommer det till Sverige? I så fall kan jag köpa .Mac för 300kr genom Mescenat!

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-02 15:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Patetiskt och desperat försök av Apple.

Skamligt!

Håller med, patetiskt att Apple ska ägna sig åt pyramidspelsliknande knep för att kränga .Mac

Dom borde fixa bristerna på .Mac och hålla ett bra pris från början istället för att hålla på på det här sättet!

Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
patetiskt att Apple ska ägna sig åt pyramidspelsliknande knep

Så farligt är det väl inte? Att ha en värvningskampanj är ju inte direkt någon ovanlig marknadsföringsmetod...

What's the big deal?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-02 20:07

Vet inte om det är såå himla hemskt.. MEN otroligt snålt.. hur många känner 5 pers. som vill ha .Mac eller ens använder en Mac för den delen..

Borde varit värva 1 ny medlem och få 50% rabatt".

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-02 20:19

Det som är "hemska" är att det är en undermålig produkt som dessutom är dyr...

Jag värderar mina vänner högre än så.

Om Apple fixar en bra produkt som är bra prissatt så rekommenderar jag den gärna åt mina vänner, utan provision...

Sedan blir jag också lite irriterad över att .Mac säljs för 60 dollar åt "nya" kunder, medans dom som sitter med inarbetad mailadress och inte gärna byter, dom får vackert pynta full taxa.

Hela .Mac historien börjar lukta MS, pynta med billigt skräp som inte fungerar/behövs, lås upp kunderna och se sedan till att försöka få ut så mycket pengar från dom som det går...

Synd tycker jag då .Mac kunde vara en bra grej!

.Mac är en bra grej för de som det passar för. 100 MB hemsideutrymme är generöst och perfekt för den som sitter i iPhoto och med några enkla klick kan lägga upp fotoalbum på nätet. Synkning och backup är också bra och enkelt att genomföra.

Jag tror att många som klagar på .Mac inte utnyttjar det fullt ut. Jag använder det inte fullt ut, så för mig känns det lite väl dyrt, men jag är inte den typ av användare som det är anpassat för.

En inte alltför vild gissning är att Apple nån gång i framtiden gör iTunes och iPhoto (med flera) till betalprogram som ingår i ett .Mac-konto. Fast jag hoppas jag har fel på den punkten...

Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
Det som är "hemska" är att det är en undermålig produkt som dessutom är dyr...

Bullshit. .Mac innehåller fantastiskt mycket bra grejer och skiljer sig från andra tjänster genom att de är helt integrerade i Apple's program. Jag är nästan beredd att betala slanten bara för möjligheten till HomePage tillsammans med iPhoto. Helt otroligt smidigt och snyggt.

Jag lägger upp bilder, filmer, har flera mailadresser, flera hemsidor, tar backup på viktiga filer (framför allt bokmärken), synkroniserar data mellan mina datorer och känner mig samtidigt nöjd med att "sponsra" mitt favoritföretag. Dessutom får man relativt ofta extra godis av Apple som t.ex. gratis småspel och liknande. Jag kommer absolut fortsätta abonnemanget och med största säkerhet köpa till extra lagringsutrymme.

Detta trots att jag har en Linuxserver i garderoben där nästan samma funktionalitet är teoretiskt möjlig.

Ciryon

PS. Om någon känner för att nu teckna ett konto, säg till mig så kan jag anordna demo hur det fungerar så får jag credits som betalning. Fair deal, eh?

Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
Det som är "hemska" är att det är en undermålig produkt som dessutom är dyr...

Tycker du babblar i nattmössan. Jag är mycket nöjd med .Mac och tycker inte att den är dyr.

Självklart ska du inte tipsa någon om en tjänst som du upplever är skräp, men det är det väl ändå ingen som tvingar dig att göra?

OT Har alla människor blivit galna? Så fort de är missnöjda med något Apple gör börjar de jämföra dem med MS...

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-02 22:34

Jag har tecknat abbonemang, 49 dollar och ingen moms var överkomligt ifjol.

Sedan har jag försökt utnyttja det fullt, men det har inte riktigt gått tycker jag. OK, snabbt och enkelt att slänga upp iPhotos med den, men sedan att få fotografierna att stämma in i någon form av hemsida har varit svårare. Sedan räcker inte 100Mb långt om hemsida med fotoalbum, filmer, lite dokument och back-up ska rymmas.

Jag tror iaf inte att iTunes och iPhoto blir betalprogram eftersom Apple drar in sina pengar på bok- och musikförsäljning via dom. iDVD3 är redan betalprogram, så det är väl egentligen bara iMovie som är i farozonen att bli betalprogram. Det hade inte bara varit dåligt om Apple hade börjat ta betalt för iMovie eftersom då hade 3:e partsutvecklare kanske gett sig in i den nischen igen, idag är situationen så att det inte finns några NLE-redigerare för konsumenter förutom Apples iMovie och FCE, dessa klarar bara DV-filer dessutom. Vill man redigera MJPEG eller vanliga QT finns bara FCP och Premiere för 8000-12500:-, och Premiere ryktas upphöra för Macen.

Men för att återgå till .Mac så tycker jag att dagens pris riktar sig mot lite mer avancerade hemma-pulare och innehållet borde då också mer rikta sig ditåt, eller det borde åtminstone finnas mer möjligheter. Jag tror inte att Datorfobiater pyntar +1000:-/år för att pilla lite på en egen hemsida och lägga upp ett litet fotoalbum.

Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
Men för att återgå till .Mac så tycker jag att dagens pris riktar sig mot lite mer avancerade hemma-pulare och innehållet borde då också mer rikta sig ditåt, eller det borde åtminstone finnas mer möjligheter. Jag tror inte att Datorfobiater pyntar +1000:-/år för att pilla lite på en egen hemsida och lägga upp ett litet fotoalbum.

Nähä, man vad spelar det för roll vad du tror? Det gör ju inte tjänsten sämre...

Lovar dig att varken min morsa, min moster eller min datafobiska kusin skulle kunna lägga upp sina digital-foto-bilder/filmer eller dela med sig av filer om de inte hade haft .Mac och ingen av dem har klagat över att det skulle vara dyrt.

Det enda som jag har hört som var negativt var när jag berättade att det kommer att dröja innan det går att beställa tjusiga foto-böcker...

Att du kanske är fattig är knappast Apple's fel och det betyder inte att det är en dålig produkt.

"Avancerade hemma-pulare" använder också .Mac, men som en fortsättning på Mac OS X, inte som ersättning för andra webbpublicerings-sätt.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-02 23:04

Jag kanske överreagerar lite, men jag tyckte bara att det var lite för pyramidspelsliknande för att jag skulle gilla nya driven, har Apple en schysst produkt så rekommenderar jag den gärna åt vänner, utan att för den skull behöva ha betalt för det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-04 10:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Nilsson
Vi studenter har 50% rabbat på .mac genom mecenat. Behöver vi bara värva 2,5 personer då?

Intressant information! Just häromdagen kom jag på att vi har 10% på Apple Store med Mecenat. Inom kort är Apple några tusen kronor rikare och en iPod fattigare

Jag tycker det var jävligt lamt av Apple i alla fall. Skitirriterande att Apple är så desperata att dom startat med pyramidspel för att få folk att skaffa det.

Konstigt hur det fungerar. Du får DIN .Mac billigare genom att övertyga dina kompisar att 1000kr är värt det?

Apple kan lika gärna lägga ner .Mac eller dumpa priset 50-75%. Deras desperata metoder visar bara att jag tror det inte går så bra för .Mac huvudtaget, och det är rätt åt Apple faktiskt. 1000kr är inte värt det tycker jag. Jag skulle faktiskt gärna vela se .Mac dö och få Steve Jobs att erkänna att det var en flopp.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-07-04 15:42

Ibland känner jag som du Niklas, men det vore egentligen synd om dom skulle lägga ned det då grundkonceptet är bra. Sedan att utförandet har bommat och att deras marknadsföring har blivit ett skämt är tråkigt.

Dom har uppenbara problem med att sälja produkten nu. Nu senaste har dom förlängt rabatten på nytecknade av abbonemang och dom har erbjudit en gratis spel värt 49 dollar eller en 20 dollar rabattkupong om man förlänger abbonemanget.

Vill jag ha ett spel så köper jag ett spel och inte .Mac Enligt senaste erbjudandet så propagerade dom hårt för vilka fina Gratis spel man fick med .Mac och vilka fina rabatter och kuponger man fick.

Jag vill teckna .Mac abb för att få en bra internetservice, inte för att få gratis spel och kuponger.

Vill dom sockra .Mac erbjudandet borde dom utöka iDisken, slänga in några extra mailkonton och bygga ut hemside konceptet ELLER sänka priset.

Exakt. Istället för att ge folk gratis spel borde dom fan sänka priset för alla så man kan köpa ett spel som man GILLAR för dom pengarna istället.

1
Bevaka tråden