Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkproblem, windows & mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-19 18:02

Hej
Jag har en windowsdator på jobbet och en ett åt gammal macbook.

När jag har synkat min iphone hemma på datorn och kommer till jobbet för att synka arbetskalendern så måste jag gå in i iTunes och återigen knappa in vilka funktioner som skall synkas, kontakter & kalender.
När jag sedan kommer hem och åter ska synka mobilen med datorn så händer samma sak på hemdatorn, att itunes tappat mina valda synkfunktioner.

Hur ska jag bära mig åt att slippa välja vad som ska synkas? Det är rätt drygt...

Tacksam för hjälp!

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-19 23:03

Vad har du för kalender och var ligger kontakterna på jobbet ?

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-20 00:05

Jag har ical hemma och outlook 2007 på jobbet.

• Medlem
  • International user
  • 2008-12-21 02:01

Ok, kolla då med ditt företag om de stöder ActiveSync, för om de gör det så kan du synka dina jobb- mail/kontakter/kalender 'over-the-air' och då bör du slippa alla konstiga konflikter. Det är dessutom extremt skönt att ha tillgång till allt utan att behöva synka 'manuellt'.
Du kan då välja att fortsätta synka manuellt hemma eller skaffa ett MobileMe som gör att även det blir 'over-the-air' då behöver du endast synka med kabel när du vill ha uppdaterad musik/filmer/podcasts d.v.s. sånt som ligger i iTunes.

1
Bevaka tråden